Kokosfett i butik? (Halmstad)
Någon som vet ifall man kan köpa bra och helst billigt kokosfett i någon butik i Halmstad? Helst inte Cocosa (dyrt!) och inte silverpaketet.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://www.biofood.se/Aterforsaljare.html
Hälsa & Relationer
Hamngatan 51
302 43
HALMSTAD
Hälsobutiken Life
Kyrkogatan 3
302 42
HALMSTAD
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Kolla om det finns någon asiatisk butik, där kan man nog ha tur med tanke på priset. Jag ska leta efter det här i Göteborg, om någon vet så dela med er.
Kom just ihåg, det finns ett ställe man kan skicka efter oljan: mora yoga, hittar du på google. Där är det jämförelsevis billigt med ekologisk olja.
Tack för svar!!
Jag har skickat efter innan, men ibland tycker jag att det är mysigt att handla i butik, och jag tror också att det är lättare att få bra utbud om man faktiskt köper det de har. :-)

Själv hittar jag Biofoods cocosfett på Coop Sisjön, inte bland margarinet utan bland det ekologiska utbudet.. tog 2 shoppingförsök innan jag insåg var de gömt det.. och inte ens mejeripersonalen visste att det fanns!
44,90 för 400 gram, för den utan smak.
IcaMaxi säljer Kung Markattas kokosolja.
Den står i den ekologiska hyllan. Kommer inte ihåg vad jag betalade för den, men det var inte så farligt dyrt.
Tack snälla för tipsen! 
Var och handlade på Maxi nyss och såg att de har flyttat Kung Markattas kokosolja till avdelningen "Mat från världens hörn". Den kostar 37 kr och innehåller 225 ml.
Zepp, det var ju ett bra pris om man jämför, är det en bra olja också så kan man ju sluta och leta.
Är det någon som vet om det finns sukrin att köpa i vanlig affär i Göteborstrakten?

Biofoods ekologiska skall vara kallpressad och skall motsvara Cocosa vad jag förstår!
Köpte sötin på ICA i Landvetter.. 75 kr för 500 gram.
Den e fortfarande oöppnad vet inte vad jag skall ha den till.. men köpte när de varit så snälla och tagit hem!
# 10 Hahaha! Exakt, man får ju uppmuntra handlarna när de anstränger sig!
Zepp ;-) försökte göra detsamma i vår butik, jo sukrin köpte jag men ratade melisen ( den är bara dyr och onödig när man kan fixa så lätt själv) men Hi-maize var fööör dyr och pastan ville jag inte heller ta, men brödet och mjölkchokladen tar jag regelbundet så de inte slackar av.
LCHF-glassen (Alvesta) har jag också testat, bara vaniljsmaken men den smakade papper så där som paketglass kan smaka när den legat i frysfacket och smält och fryst om vartannat, minns från barndomen den där smaken) Kanske citronvarianten eller chokladvarianten vore bättre. Men så desperat efter glass är jag inte, (den är för dyr) när jag är det så blir det Änglamarks vaniljglass som har hyfsat lågt med kolisar och inte en massa dynga i.