Krispigt och gott bröd??
Finns detta?
Jag vill inte baka bröd som smakar omelett eller som inte ens påminner om "vanligt" bröd för då struntar jag i det. Efter flera misslyckade brödbak med olika lchf-recept så ger jag snart upp. Vet att det finns en miljard trådar om bröd och där har jag naturligtvis tittat efter recept men utan större framgång vid bak. Så nu efterlyser jag bröd som smakar okej, som har någon form av kriskpighet och som INTE påminner om en omelett. Finns det sådana bröd eller ska jag ge upp?
Undrar även om recept på pajdeg, pizzadeg och liknande. Allt jag gör blir bara som någon slags läbbig omelett och det står mig upp i halsen.
Sen, snälla! Det är jättebra om det finns exakta angivelser i recepten och inte "en svätt" det ena och "en gnutta det andra" för då blir det ju ändå fel tillslut. Blir dyrt det här med att baka och slänga.
Det måtse ju finnas fler som känner såhär, att antingen så måste det smaka acceptabelt eller så får det vara…
Jag tycker Njupas "Vitt bröd-rostat bröd" är det "brödigaste" av de recept jag provat. Har du provat det? Jag rostar det dock alltid (ganska mycket rostat också) och sen låter jag det svalna. Jättegott med smör och stark ost toppat med lite apelsinmarmelad!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh! Apelsinmarmelad!! Gott! Du kanske kör som mig, strikt men inte alltid? =)
Har inte testat det. Har du någon länk månne eller är det bara att googla loss? Är för att rosta =)
Har googlat och sökt på forumet men hittar inget! Jag skulle bli jätteglad om du har möjligheten att posta ett recept! =)

#2 Är också nyfiken på vart man hittar receptet. Testade googla fast utan resultat.
Tills vidare kör jag vidare på bröden från carbzone. Supergoda att rosta men tyvärr lite mkt kolisar. Har du testat det?
Att toppa med lite marmelad är då avsevärt bättre än att äta vanligt bröd ;)
Receptet finns i ngupas blogg.
Jag bakar ofta detta bröd. Det är gott och är precis som ett "vanligt" grovt bröd.
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=194
Sen är sesambrödet super också. Finns också på lchfrecept.com
Tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska testa och återkomma med feedback när jag hunnit med detta!
#2 Jo, jag kör med det. Tycker att det fungerar helt okej faktiskt, det är iaf godare än de misslyckade bak som jag har åstadkommit hittils! =)
Jag har ett litet tips till #5 och #6, vilket är att byta ut mandelmjölet mot paranötsmjöl, vilket ger lite färre kolhydrater. Jag har en mandelkvarn som jag brukar mala mitt eget mjöl med. Släng i paranötter i kvarnen istället så har du ett nötmjöl med lite lägre andel kolhydrater. Brödet blir helt galet gott.
Perfekt!! Ska testa ikväll!!
mina brödbullar blir mycket brödlika. Går fort att baka.
Här är tråden om rostebrödet från KiF: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d77428dc5c6a73c570001cc-vitt-brod-rostat-brod
Ska nog slänga ihop en limpa nån dag, var längesen jag bakade det nu. Däremot improviserade jag ihop några chokladmuffins med kokosnötmjöl idag och det blev gott till eftermiddagskaffet! 
Jag kör inte så strikt på kolhydraterna, ligger runt 50 g/dag, ibland mer, ibland mindre. Eftersom jag inte är diabetiker eller är sockerberoende så ser jag ingen anledning att ligga extremt lågt på kolhydratintaget.
Hoppas du gillar Ngupas bröd!
# 5 Testar sesambrödet för fullt… Det är i ungen as we speak. Degen vari lite oroväckande - sjukt kompakt - men å andra sidan har jag ju aldrig bakat bröd innan lchf så vad vet jag… Det stod dock att man skulle hälla det i formen, jag fick kleta och trycka det i formen. Phu! Det blev paranötter för det kändes lyxigare av någon anledning =)
Har även hittat kokosmjöl i lillstan så det andra brödet ska provas. De var jättesöta på hälsokostbutiken för de hade tagit hem vaniljpulver som de stolt glatt visade mig fast jag bara varit där och frågat en gång och ej heller bett dem beställa =) Väldigt söt burk!