Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 5423 ggr
Lolivia
1

Sexlust??

Ser att det finns flera trådar om detta varav den senaste verkar vara från 2009. Kom ni fram till något? Finns det någon samlad bild gällande om den verkar öka eller minska med lchf?

Själv verkar jag vara hornier than ever, därav googlingen på detta tema. Ser att många har rapporterat minskad sexlust, skulle vara intressant att veta om detta var ihållande eller ej.

Nå, vad säger ni?

Lolivia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hepp… Då var det väl bara jag då, eller så kanske nu tycker att temat är uttjatat? =) =)

Sindri
0

Nejdå, det finns senare trådar bl a den här. Och den här. Kanske många tycker de redan har sagt sitt i ämnet. Hormoner styr mycket i kroppen och hormoner är fettberoende (kanske inte alla?).
Flera graviditeter har avhandlats, liksom andra trevliga (hormonella) "biverkningar".

Du vet väl att du kan söka på sajten? Kolla i rutorna ovanför Senaste inläggen. Där kan du hitta inlägg i det du är intresserad av, och kanske aktualisera äldre trådar.

Lolivia
0

Oki! Tack! Är lite nyfrälst och riskerar nog att ta upp grejer som är old news för övriga! Ska spana i de äldre trådarna =)

Sindri
0

Alla här har full förståelse för din entusiasm Glad

Lolivia
0

Haha! Ni är så gulliga allihopa!! Blir faktiskt ofta rörd när jag får svar =) Detta är annat än de studioforum som jag brukar hänga på där folk snorkar och besservissrar värre än vad man kan försetälla sig! =)

Nallen63
0

*skratt* man är som i 20års åldern igen, det e vi båda ;)

Lolivia
0

Fantastiskt!!

Har inte haft några problem alls förutom när jag ätit ssri eller p-piller vilket jag inte gör nu, tycker trots detta att jag plötsligt märkte skillnad =)

fenixthebasketcase
0

Ingen sexlust här inte…. :( Beror dock på en taskig kortisonmedicin som gör mig äckligt överviktig hur mycket lchf jag än äter. ><

Lolivia
0

Dessa elaka mediciner alltså! Inte skoj alls… Hoppas att det finns en lösning!! Du ser då definitivt inte äckligt överviktig ut på din bild iaf =)