Bra restaurang i Örnsköldsvik?
Skall till Ö-vik i helgen och undrar om någon har tips om bra restaurang centralt i stan. Vi har inte bil med oss.
Viktigaste är gott och trevligt. Jag kan alltid fixa min LCHFmat på något sätt..
Kanske ett trevligt café också?

Det finns en Low Carbrestaurang som heter Torget tror jag. Den ligger på torget utanför Åhléns
Tack för tips, skall genast kolla !
Hittade inte torget! Men hittade EFS café, stort, trevligt och långa öppettider. (Tack vare äventyrsbadet?) Frächa mackor, lättmat och ett GI-alternativ. Jag tog räkmacka och skippade brödet. Nästa dag en kycklingpaj och skippade skalet. Gott.
Middag på statt. Pepparstek och ostbricka. Bad om lite grönsaker till osten istället för honung, marmelad och kex. Också gott. Stekta rödingen såg ännu godare ut. Potatisen åt de andra upp. Glad och mätt..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har du redan varit i Övik, så det är för sent nu, men om du återkommer gå till Thai House, säkerligen den bästa thailändska restaurang i Sverige. Och kör man inte bil då kan man även ta en Singha, en Chang eller en Leo, de har även Jämtlandspresident om man vill svenskt öl.
Det finns buss dit och vill man vara bekväm och åka taxi det är riktigt nära Öviks Centrum (den ligger i Gullängetscentrum). Det tar lika lång tid med taxi som med buss eftersom den är mycket nära centrum.
En mycket god snaps med kaktussmak ska det även finnas har jag hört.
Tar man sig dit, då beställ någon rätt med bläckfisk eller helt enkel ta av deras buffé, de har buffé hela dan, och den är bra. Två wok, äggnuddlar, friterade räkor eller nöt, friterade vegetariskt, vårrullar, kycklingspets i jordnötsås, thai soppa eller någon currygrytta.
Beställer man från menyn, får man så mycket mat att man behöver inte ha en förrätt och efterrätt.
Det är i alla fall Örnsköldsviks bästa restaurang.
Kommer du igen hit, gå till dem, rekommenderas.
Mer info om de på www.thaihouse.se