Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2164 ggr
frusvensson
0

För lite fett?

Äter jag för lite fett?

Jag äter ungefär följande:

Kl 06,00 Turkisk yoghurt med 2-3 msk av blandning, kokosfligor, solrosfrö, valnötter, hasselnötter, mandel, kanel, pumpakärnor

Kl 9,00 En burk makrill i tomatsås

Kl 12,00 Kött/fisk/fågel, cremefraiche sås, sallad av vitkål, tomat, gurka Alt. stekt ägg m bacon

Kl 17,00 Ungefär samma som kl 12,00

Tänkte köpa kokosfett men hur använder jag detta?

starhawk
0

Det ser väl bra ut!

Om du köper kokosfett så bör du väl först ha bestämmt dig för vad du skall ha det till

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

crinalina
0

Kokosfett kan du använda till en massa olika saker, du kan steka i det, ha det i kaffe eller te, smörja kroppen med det, äta det som det är. Bara fantasin begränsar dig egentligen.

Du kan lägga in det du äter i MinMat, finns länk uppe till vänster och då kan se hur det du äter är fördelat i energiprocent, men kolhydrater, fett och protein. Om du äter för lite fett kan bara du avgöra och det handlar om att lära känna kroppen och lyssna på den. I början är det vanligt att man äter väldigt mycket fett, för att sedan minska en del på det. Det beror kanske på att man "återställer" fettbalansen i kroppen, men det är bara min personliga gissning. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

frusvensson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det var det jag ville ha lite hjälp med!

Henkez
0

Det är väldigt individuelt hur mycket av fett, protein och kolhydrat man kan äta. Själv äter jag mer protein än fett. Man får prova sig fram vad som passar bäst för en själv.