Herr Svag & Fru Lat
har tagit stadiga grepp om mej! Ställde mej på vågen idag och till min fasa har jag krupit upp i vikt igen (och nej det är inga snygga muskler)
Jag vill så gärna komma tillbaka till den starka och beslutsamma person jag var i höstas då jag upptäckte LCHF och de överflödiga kilona och fettet på kroppen stadigt rann av mej varje vecka..varfär ska det vara så svårt att bli sån igen bara för man blivit sambo? Det där med "sambokilon" stämmer verkligen, det sjuka i detta fallet är att sambon hemskt gärna äter LCHF han med som tidigare alltid åt GI..
Nu måste jag stå på mej och säga åt sambon att skälla ut mej om jag vill ha onyttigheter! Vi äter alla måltider enligt LCHF's principer men det slinker ner en snickers här och lite chips där och lite lördagsgodis då och då..så egentligen ska det ju inte vara så svårt, eller hur? 

Det är inte svårt, bara man har motivation och verktyg. Du har ju goda erfarenheter - lyft upp dem. Snacka med pojkvännen och kör projektet ihop, det kan ju bli riktigt kul.
Några förslag till verktyg (självklarheter, jag vet
):
- handla hem GOTT LCHF-käk
- ha tillgång till alternativ
- tänk igenom/handla i god tid innan hunger/sug sätter in
- Utse typ en helg/festdag per månad då man äter riktigt bra och gott. Fortfarande LCHF, men lägga ner några extra kronor och framför allt tid på 'lyx'matlagning.
- peppa och belöna varandra med snällheter
Finns förstås annat man kan göra. Det som passar en själv. Lycka till!! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag trillar också av pinnen ibland. Det går bra ett halvår eller så, men så händer något…Grillkvällar med vin, en helsingforsresa med mycket god mat på båten- gick utmärkt att äta LCHF. Men köp av ett flak öl och 3 "billiga" 400 grams Toblerone. En Toblerone åt jag upp, 2 gav jag bort. Ölen har min magre sambo och jag druckit upp efter hand. Han tar 3 där jag tar en. Jag känner att LCHF är för strängt : bröd , pasta, pizza , potatis och pajer avstår jag lätt ifrån. Men ett halvt äpple för att hålla magen igång vill jag ha. Jag skulle vilja äta bönor också. Var så nojd med 6 kg viktnedgång i våras och hade tänkt 6 kg till före hösten. Det enda man säkert vet är att det finns värre katastrofer i världen än att av och till misslyckas med en diet. Man får ta nya tag. Jag tror inte att det hjälper att din sambo grälar på dig. Det vettiga är att följa en matplan så att man är mätt och lättare kan avstå från frestelser. Jag läste i en tidning nånstans att en kvinna varannan helg gjrde matlådor på 3 kg kycklng och 10 laxbitar. Fast då undrar jag hur bra det är att först tina lax och kyckling- vilket jag antar hon gjorde- för att sedan frysa ner det igen.

#0 Köp hem goda lchf snacks så kan ni "sambofrossa" i dessa. 
#2 Produkterna som var frysta från början var nog råa, sen tillagade hon dom för att sen frysa ner dem igen. Alltså inget problem. Sen… Ett halvt äpple om dagen för magen tror jag inte riktigt på. Ät det halva äpplet om du tycker det är gott och om det passar in inom den mängd kolhydrater du äter per dag.
Ja jag var sjukt sugen på att baka igår (det suget dyker kanske upp en gång vart tredje år typ..) och var så nära på att slänga ihop en sockerkaka, men vi hade varken bakpulver eller vaniljsocker hemma så vid middagsbordet ångrade jag mig hastigt och sa att det blir minsann ingen jävla sockerkaka, vi ska börja med LCHF igen! Och det höll han med om
. Dock satt jag här senare på kvällen och var så gottesugen att jag knappt kunde sitta still! Bestämde mej för att promenera bort till lilla Ica o handla frusna hallon som jag kunde gotta i mej med min goda vaniljsås (lchf) jag gjorde till en totalt misslyckad äckelpäckel-blåbärspaj (oxå den lchf). Men i kassakön på Ica grep jag tag i en Twix jag snaska i mej på vägen hem, jag var bara tvungen att ha ngt! Helt sjukt! Sen gottade jag med med färska jordgubbar och vaniljsåsen..
Och idag åt jag typ toast till lunchen med väninnan och till kaffet åt jag en dunder broeniw från Espresso House, men jag kan inte tvärstoppa kolisintaget, utan det måste minskas succesivt, så pass känner jag mej själv! Det ska nog gå bra detta igen så småningom!
Nu har jag frusna blåbär/hallon i frysen så ska jag bara inhandla grädde så jag kan göra den där goda vaniljsåsen (även kallad Dansk råkräm tydligen) så får jag snaska i mej en skål sådant när det värsta sötsuget sätter in!
Till fredagsmyset ska jag ha ölkorv i fortsättningen!
Livsfarligt att gå till affären när man har sug! Ens händer får verkligen eget liv - och hjärnan börjar tänka tankar man aldrig trodde var möjliga.. 
Glöm inte att äta ORDENTLIGT med riktig mat, så suget får så lite makt som möjligt.
Kämpa på!

Kolla in denna sida. Här hittar du säkert massa godsaker du kan baka och unna dig och ändå äta LCHF. Jag har testat en del och det funkar
ja om jag går o handlar hungrig lägger jag ner ALLT jag INTE ska ha, o då i onyttig form! Men igår var jag bara tvungen att stilla godisjävulen! Jag har försökt med lite lchf-bakverk men man är ju så van vid hur det smakade förr, när man bakar på "vanligt" vis så att säga. Men jag har sett recept på några jordnötsmörskakor med chokladrippeö på som jag ska testa en dag, de ser normala ut och jag hoppas de smakar någorlunda normalt haha! Ska kolla in den sidan, tack!

LCHF-kladdkakor och muffins är godare än varianterna med mjöl tycker jag. Det finns några olika recept om du googlar runt lite.
Även vanliga kokostoppar bakade utan socker är helt OK. Ev kan man ha i lite sötningsmedel. Jag tycker inte det är nödvändigt.
Lite äppelcidervinäger (1-2 tsk) i ett glas vatten kan ta bort sötsug.
Håller man på och "hattar" eller velar fram och tillbaka så får man problem med sug och omställningsproblem lite titt som tätt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kanske inte ska locka sig med något som ens påminner om godis!!Fast nu äter jag smultron, finns massor i år. Så fanns jag en påse rädisfrön som jag sådde, de växer nästan "ovan jord" i en ryslig fart. Du kan inte ta en lång och härlig promenad dessa sköna sommarkvällar! Det kan ge en trivsam humörhöjande kick.Motion ska ju inte bidra till viktminskning men man får något annat att tänka på och ser inte allt förbjudet. Plånboken kan du glömma hemma.