Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3155 ggr
Tettan
0

Lchf i London

Min man och jag ska till London i sommar och vi funderar naturligtvis på hur vi ska äta där. Någon som har tips på restauranger och annat trevligt som har med mat att göra?

nyborjare08
0

Använd gärna sökfunktionen på sajten och sök på London Glad Det finns många Londontrådar redan. Här är en.

Här är en till.

MimLan
0

Där, som här, kan man alltid äta på restauranger. Man väljer kött/fisk/fågel och grönsaker till.

Miyu
0

De har ju tydligen korv + bacon + ägg frukostar så det är ju nice iaf :D

misty09
0

Här är en tråd till jag startade efter min hemkomst. Lite tips jag ville dela med mig av.

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d80e985c5c6a740ef000011-att-ata-lchf-i-london

Tettan
0

Misty, tack för nyttiga tips!!

Kernow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som Misty sagt är Nandos kanon och finns lite varstans i stan.

I en av de andra trådarna skrev jag att du på puben ofta hittar "gammon" eller "mixed grill" och liknande med riktigt bacon (inte sådant där sladdrigt svenskt) och andra fläskskivor och nötkött.

Miyu, glöm korv då den goda engelska korven tyvärr innehåller massor av mjöl och gryner.

Misty hade en dålig erfarenhet av Masala Zone (som också finns på flera ställen) men själva älskar vi dem och skippar bara riset och äter deras "mixed grill" med räkor och lamm eller slevar ur chicken korma med sked Glad

Engelsk ost är jättegod så köp lite sådan och gå på picknick. Ett väldigt trevligt ställe är Borough Market vid London Bridge där man kan hitta all möjlig mat och få smakprov på den gigantiska matmarknaden (öppen torsdag-lördag om jag inte minns fel).