Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 1983 ggr
Kycklingen
0

Besök av min morbror Tom från USA

Jag ska få besök av min morbror Tom från USA snart, han älskar Kentucky Fried Chicken, Kool Aid och vattenmelon. Hur ska jag göra egen KFC och Kool Aid på bästa lchf-sätt? Hur mycket vattenmelon rekommenderar ni?

Sindri
0

Hmmmm - det första jag tänker på - han kan väl äta sin KFC hemma och prova något nytt nu?! Men - inser att alla ju inte är lagda åt det äventyrliga hållet.

Om det är själva kycklingen som är grejen så köp kycklinglårfiléer - det går att göra mycket gott på dem. Vår favvo är att släta ut dem och steka i panna om vädret tillåter. Vid varmt väder - servera tsatziki till, vid svalare väder en varm citronsås;
Lite finhackad lök sveds i mycket smör, tillsätt rivet skal av citron och lite citornsaft. I med en smutt vitt vin, grädde och CF, ev. en kaffesked fransk senap, så salt och peppar.

Om kycklingen måste vara panerad så går det bra med hack av mandel, solrosfrön, nötter, parmesan. Var för sig eller lite blandat.

Man kan också göra olika smaksatta CF-såser om man vill ha kall sås.

Vad är Kool Aid?

Vattenmelon är väl OK? Du behvöer ju inte äta så mycket själv om du är känslig.

[Pennylane1]
0

underligt! Om jag skulle besöka folk utomlands skulle det väl inte ens falla mig in att begära att få exakt den mat jag äter hemma!? Är du säker på att han förväntar sig det?

Kycklingen
0

Ja, det är jag. Nej ingen sådan kyckling.

Det ska var friterad kyckling, dem ska se exakt ut såhär. Kool Aid kan ni googla på.

Brynhilde
0

Här är några länkar

Fritering

Fritering 2

Fritering 3

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Kycklingen
0

Yo man fo sho it works. Thank you!