Lindt choklad!
Varför har de inte "innehållsförteckning" på sin choklad. Står ingenting om hur mkt kolhydrater osv den innehåller. Blir lika irriterad varje gång jag är i affären. Hemsidan hittar jag inte heller nåt på. Snark!
Det har de på 90%-arn, men som du säger 85% och neråt har det inte. Jag mailade en gång och fick en lista. Här har du den! 
http://dl.dropbox.com/u/13030879/lindt.jpg
Har beställt denna och kan återkomma med en recension när jag provat den (7gr kolhydrater, inget tillsatt socker)
Åh, tack ErikSvensson för den länken! Stod själv i affären här om dagen och funderade på innehållet i chokladen :)
Lugnt! Och det är bara 85% och upp jag skulle äta, de andra innehåller massa socker och konstigheter (samt sojalectin) 
Precis, problemet är att nästan all choklad utom ekologisksom inte innehåller sojalecitin.
"Det finns två orsaker till att folk reagerar på Sojalecitin, det ena är att den ofta genmodifieras, den andra är att för att utvinna lecitinet ur sojabönan används i vissa fall bensin. Sojalecitin är värmekänsligt och enligt en studie hettar man därför inte upp sojan tillräckligt för att all bensin skall dunsta. Alltså kan det finnas spår av bensin kvar i sojalecitinet som vi "avnjuter" genom chokladen.
Sojalecitin är ett kapitel för sig. Sojaindustrin är uppbyggd runt bensin. I princip mal man sojabönorna och blandar mjölet med varmt vatten och bensin. Då återfinns en del av sojan in vattnet som skiktar sig mot bensinen, där andra delar av sojan återfinns. Sedan försöker man driva av bensinen genom upphettning. Men just sojalecitin är värmekänsligt och tål ingen värmebehandling, varför denna sojaprodukt kan väntas innehålla höga bensinhalter."
Båda är klippen är från olika utdrag från nätet. Jag lyssnade en gång på Tommy Svensson från Utbildningcenter som inte hade mycket gott att säga om sojalecitin och rapslecitin,
Köpte den 85% och den var otroligt god, har bara ätit den 70% innan. Jag har dock fått höra att Lindt är en av de bättre chokladkakorna i chokladsammanhang, men vill man inte ha socker så är väl egentligen choklad "dåligt" över lag (förutom den 100% du länkade till kanske
)
Precis, dock har 85/90% lindt inget lectin, tror dock 70%arn har det.
Lindt är nog det billigaste och bästa du kan komma i chokladväg, och vill man ha helt sockerfritt så är det sjuukt svårt att hitta. Hittade den ovan och beställde 3 st, för att vara 210 gram choklad så är det inte kul att ge 120:- + 40:- frakt..
Fast o andra sidan, äter man bara nån bit då och då så är det försumbart.
Jag stör mig på att det inte finns riktigt mörk choklad med smak eller annat innehåll, typ nötter eller apelsin…själv älskar jag nötchoklad…får väl ta å köpa en mörk kaka och smälta ner med nötter….
Inte alla 70%. Den som heter Madagascar har inte det och den är dessutom urgod men sliskig. Lösningen är ett köpa en Madagascar och en 90% - och blanda i munnen. Mmmmmm….. 
Jag har em större lista här och länk till en PDF.
tack för hjälpen!
Tycker det är dåligt att det inte står på chokladen- får nog mejla dom!
Jag brukar äta Lindts 90%, tycker den är riktigt god och det räcker oftast med ett par bitar till skillnad mot förut när jag åt vanligt godis då man inte kunde sluta äta utan vräkte i sig, det var väl sockret antar jag som gjorde att man inte kunde sluta äta. Jag tycker inte choklad borde få kallas för choklad om det inte innehåller mer än 50% choklad, de flesta chokladen som säljs innehåller mycket mindre och borde kallas för sockergodis eller nåt liknande. Mat borde heta det som det innehåller mest av.
det där har du nog inte tänkt igenom riktigt… blir svårt att särskilja olika sorters mat som har gemensamma ingredienser