Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 872 ggr
[Pennylane1]
0

Värmlandsdelikatessen

Åt maträtten med ovanstående namn på Terassen i Mariebergsskogen, Karlstad, idag. Åt den en gång förra året och den är riktigt fin och beställde den alltså i dag igen. Den var inte identisk mot förra året, en skillnad drog åt sig min uppmärksamhet! Kolla det  näst sista på menyn!!Kyss ja under Värmlandsdelikatessen alltså.

http://kjellobolas.se/var-sjal/meny/majmeny/

[Pennylane1]
0

det sista, "macarone"  är inte nån sorts pasta utan vad jag kallar en macron, tror de stavade fel. Alltså en ganska söt dubbel maräng med nån sorts lingonchutney eller liknande mellan. Men den gav jag bort Glad

gun92884
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ursprungsnamnet for franska macaron (eller engelska macaroon) ar italienska ordet 'maccarone' eller 'maccherone', sa ett 'c' till pa menyn och det blir ett bakverk Glad

[Pennylane1]
0

uhum, nu kollade jag på språkrådet och de förordar stavningen makron.

gun92884
0

Ja, pa svenska, men jag pratade om ursprungsnamnet pa italienska som ar forebilden for det engelska och franska namnet som ar mer valkant varlden over an det svenska ordet, skulle jag troGlad

[Pennylane1]
0

fast nu var ju inte makronen anledningen till att jag la ut menyn! Glad Ville sprida lite LCHF-lycka bara!!

raphanus
0

Det går framåt!

gun92884
0

… och jag svarade pa ditt papekande att de hade stavat fel … och de hade de, bade pa svenska och (ursprungsordet) italienska …

[Pennylane1]
0

jo jag menade bara att det hade varit kul att få lite respons på det som tråden egentligen handlade om också! Och det har jag ju fått nu!

raphanus
0

#8 - Vet du inte att det mest effektiva sättet att få folk att kommentera inlägg är att antingen bemänga det med stavfel eller länka det till något som är felstavat? Oavsett vad inlägget handlar om i övrigt?

Flört

maxiq
0

Här har de en hel LCHF-meny Skrattande

[Pennylane1]
0

oj! Synd att det inte stod på menyn! Bara för beställning, men va coolt!!