Aftonbladets Bantningsbilaga
Bläddrade just i Aftonbladets bantningsbilaga och insåg plötsligt hur mycket jag ändrat mitt tänkade på de sex veckorna med LC. Här tipsar de om smal glass som innehåller 1 dl florsocker och ifall man blir hungrig mellan måltiderna kan man ta en frukt, eller ringa en kompis (så att man tänker på något annat)… Till min förvirring anger de också hur många kcal det är i olika livsmedel - medan mina ögon letar efter "kolhydrater".
Det känns obehagligt att läsa så många sidor med kolhydratrika tips. Allting blir helt bakvänt.

Tänk vad snabbt man lär sig tänka annorlunda. Jag håller med dig - numera har man bara kolhydratögon!
Ja det när det kommer reklamblad i lådan så läser jag bara: socker socker transfettsyror socker socker socker… inget är för mej.
Samma här faktiskt. Nästan så jag känner mig lite som en "veteran", fast jag bara hållit på i dryga 3 månader med LCHF.
Jo man jagar dess kolisar och transfetter och ju längre tiden går desto mer kräsen blir man. Vill inte stoppa i sig allt det där läskigt syntetiska.. (med undantag för godis.. det "vill" jag fortfarande ha, som den sockerknarkar jag är, fast ändå inte. Har inga behov av det så det är inte svårt att låta bli)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Maten man kan äta "krymper", mindre att välja bland.

fast man blir bättre på o laga smarrig mat me de som går att äta tycker jag,,i början va de inte lika lätt
men jag lusläser innehållesförteckningarna o inget kommer i min kasse som innehåller konstigheter
Maken blir också kräsnare och kräsnare… han stod igår och skällde på alla chokladkakor han kunde hitta i affären för att de innehöll sojalecitin. :D