Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1028 ggr
KatNyb
0

en månad har gått

Om jag ska summera min erfarenhet hittills så är den tydligaste slutsatsen att det är lite jobbigt att äta så mycket fett efter så många års lajtmat. Det sitter väl i hjärnan… Men jag kan inte tänka mig att återgå till tidigare kosthållning. Jag väntar på viktminskning. Då ska jag göra vågen!

Margareta
0

Göra vågen på vågen eller…?

Lyckat till!

Numer pensionär i Nynäshamn

LottS
0

Två månader har gått för mej. Mår jättebra men tappar inte kilon eller centimetrar.

Har börjat minska drastiskt på fettet, det går bra och känns ganska skönt. Men ingen viktnedgång ändå såklart.

Vad gör man… fortsätter ett par månader till och lägger till mer motion..? Innan VAD förresten? Jag vill aldrig gå tillbaks till ris, pasta och potatis. Usch vad det känns tråkigt.

KatNyb
0

Vågen på vågen blir det förhoppningsvis snart! Skrattande

magma
0

Lotta: Tråkigt!! Har du koll på intaget på något vis, så du ser hur mycket av allt du äter/dag? Hur mycket kalorier etc?

ingnyh1
0

Hej! mitt insulinintag har jag kunnat halvera ner nu på 3 månader, men istället har min vikt gåt upp 3 kg!!! …Vad gör jag för fel???  är typ 1:a

MVH //Ingrid

magma
0

ingnyh1: Det är svårt att svara på när du inte skriver vad du äter eller i vilka mängder. Rent generellt så kanske viktminskning kan vara svårare för diabetiker som tillför insulin, eftersom insulinet möjliggör fettinlagring.Men starta gärna en ny tråd med dina undringar, och skriv in lite mer exakt vad du äter- då "syns" din fråga av fler och du får fler svar…

Grattis till dina förbättrade blodsockervärden, underbart!!