För er som saknar mackorna!!
Hej hej har inte skrivit på ett tag, men för den sakens skull betyder det inte att jag inte slukar allt som står här. Nu vill jag rekommendera de norska polarbröden som det dök upp ett recept på för ett tag sedan. SÅ VANSINNIGT GOTT DET ÄR! Perfekta att " bre" något gott på. Jag tar gärna majonnäs på. Enligt mina uträkningar får jag i mig ca 5g protein, 0.59 g kolisar, och 4.5g fett per "macka" (utan majonnäs) I receptet står där att keson ska rinna av, men det skippade jag och det blev jättebra ändå, däremot har jag inga kryddor i bara pyttelite salt.
Kul att Du skriver igen…
Jag har inte testat ännu… men måste, när alla pratar så mkt om det..
Numer pensionär i Nynäshamn

Då får jag nog testa det där brödet (borde kallas äggost och inte bröd!?
) jag också.

Jag har testat och låter keson rinna av länge för att få bort det jag inte vill ha, ev. kolhydrater och vassleprotein. Jag har nu alltid några "bröd" i kylskåpet och frysen, de passar till mycket. Dottern var på besök här och jag såg att hon hade ätit dessa bröd till frukost! Så goda är de och väl värda att testas, enkla att göra. Mums.
Jag har inte testat än men har länge tänkt tanken… Nu måste det bli av!
Jag har testat och tyckte de var helt Ok och kan nog användas till mycket gott.
Pizzabotten???
Så långt har ju naturligtvis inte jag tänkt! Att där skulle finnas en klok anledning till att man låter keson rinna av!
Klart de funkar som pizzabotten om man vill det… *ler* de är väldans neutrala och man kan smaksätta som man vill. Tror att de kan funka som de flesta sorters bröd..
Tycker nästan de påminner om norges potatistunnbröd fast saftigare.. och utan potatis… *ler*
Jag har upptäckt att jag tycker att om man äter dom som dom är utan nåt på så påminner de om kalla omeletter… men med pålägg blir det mer "macka" av dem..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Gjorde en sats polarbröd i fredags . Det är verkligen använbart till mycket.Tar ibland på en liten dutt tomatpure och sedan både skinka och ost eller som häromdagen lite överbliven köttfärslimpa På med lite ost och in i micron. Jättegott och mättande framför allt.
Rekommenderas.

Har genat litet mera med "brödet", och gör numera ofta mitt bröd med enbart 1/2 msk Fibrex , 1 ägg och rätt så rikligt med timjankrydda. Krossar inte längre Fibrexen utan använder flingorna direkt.
Tog alltså bort både linfrö och bakpulver, och det blir ett bra bröd ändå!
Kanske saknar jag litet av linfrösmaken, men ifall linfröet inte är så bra för oss, så tycker jag att det blir helt okej även utan. Bakpulvret går det utmärkt att ta bort, vilket var mitt mål, då jag är orolig för att det inte är särskilt hälsosamt, i den här mängden.
Blir jag sugen, så bakar jag ett sådant här bröd i mikron på tre minuter, brer smör på min smörgås och lägger på parmesanost och salami. Jättegott!
Har testat polarbrödet och det är jättegott. Har gjort det flera gånger och senast som varm macka med smör, skinka, tomat och ost….Underbart gott. Förra helgen gjorde jag det som en pizza med köttfärs med lite tacokrydda och tacosås. Det var suveränt gott. När jag och min man är vid vår båt och skurar och vaxar har jag polarmackor med till kaffet. mummmmmmms!!!!