Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1980 ggr
cream1
0

En glad nyhet! :D

Var nyss och handlade lite, halvt sliten sen gårdagens firande. Av någon anledning sneglade jag lite åt brödhyllan som jag vanligtvis bara rusar förbi. Till min stora förvåning får jag syn på ett paket det står "low carb" på! Kan hända att det är jag som ligger efter men där tvärdog tröttheten vill jag lova! Skrattande.

Köpte två limpor, ska testa rosta ett par stycken så fort hungern sätter in. Visst de innehåller lite kolisar, men ibland måste man få unna sig. Har verkligen saknat rostat bröd med smör som smälter, ost och gurka mmm…

Så ni som gett upp tanken av rostat bröd, eller lessnat på att beställa via nätet - Ta en titt vid brödhyllan nästa gång du handlar och se om lycan kommit till din matbutik ;).

Kan tänka mig att många, precis som jag, varit omedvetna om att lowcarb-brödet faktiskt finns i vissa (alla?) mataffärer med tanke på att vi vanligtvis rusar förbi brödhyllan.

MarieEriksson
0

Jag saknar oxå rostat, med smör som smälter, ost mmm…
Men lowcarb från brödhyllan innehåller för mkt för att få ok för mig. Men det här är något jag vill prova: http://mariannslchf.se/?p=95

Sadhana
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du det har funnits lchf-bröd på min ica och maxi sedan 2008.
Först en sort, numera 3.

De möglar lätt och verkar ha dålig åtgång i butikerna,
så (handlar man bara fibrex, kokosmjöl billigt) man får både godare, fräshare och billigare "bröd" om man bakar själv. Dessutom med färre kolisar.

Chinilla
0

Väntar ihärdigt jag också på att det ska komma till affärerna här eller grannstaden. Vissa ställen tycks verkligen ta lång tid på sig Obestämd. Längtar efter varma mackor. Annars saknar jag inte direkt bröd då jag tycker det funkar så utmärkt bra med lchf bröd. Men just varma mackor passar inte till vilket slags bröd som helst.

Sadhana
0

#3 Chinilla, ring dem!

de här produkterna har funnits såpass länge så de kommer inte "komma" till er om det inte efterfrågas aktivt.
Minns då jag träffade dem för flera år sedan på hälsomässan.. SÅÅ intresserade av vad man tyckte och efterfrågade feedback mm mm. Var gång jag hittat mögligt low-carb-bröd har jag hört av mig och de är jättetacksamma. Kontakta dem så får ni/du säkerligen det till din största affär i närheten!!

athiria
0

Vet inte om det är samma men det fanns nåt LCHF-bröd som visade sig ge insulinhöjning i alla fall (finns att läsa på kostdoktorn.se)