Hamburgare utan tillsatser!!
Va i butiken igår o hittade Tulips 113 gram hamburgare. Smakar fantastiskt goda. Testa med en majonässås o i ett salladsblad med ost.
Såhär står de åp deras hemsida
Hamburgare American size, 12 x 113 g, Tulip
(12 x 113 g) 1356 g, djupfryst
Produktbeskrivning
Hamburgare med hela 99% rent nötkött!
Innehåll
Nötkött (99%), kryddor (senap, peppar), salt.
Fetthalt mindre än 25%.
Till 100 g färdigvara har använts 99 g nötkött.
Näringsvärde per 100g
Energi: 1150 kJ/275 kcal
Protein: 17 g
Kolhydrat: 0 - 1 g
Fett: 23 g
Tänk! Färdigmat som kan vara bra som omväxling!
Ica har ju också en sort utan tillsatser (deras stora i grön förpackning) - men den där sorten från Tulip tycker jag är smidigare då ica´s är lite för tjocka för min smak som hamburgare och tar lite för lång tid att steka.
Underbart! Precis vad jag letar efter. Nu fattas bara köttbullar, korvar och kebabkött med lika fint innehåll.
#2 Vet du vad det var för märke (ICAs egna?) eller vad den innehöll?
#3 Yep icas egna de som heter "Stora hamburgare" och är i ljusgrön förpackning i frysdisken (de andra sorterna är fulla med skräp)
Nötkött 98%(svenskt), salt, svartpeppar 20% fetthalt
inget mer - så det är ju i princip fryst kryddad nötfärs
#4 Tack för informationen! 
Jag brukar också köpa tulips hamburgare 99%, tycker de är riktigt goda. Gjorde misstaget att köpa ICA:s 80% hamburgare förra veckan då det var slut på bättre hamburgare, usch och fy det var bland det värsta jag ätit smakade som gummi. Vill ni äta nåt riktigt äckligt så rekommenderar jag dem.

Ännu godare är Tulips Angusburgare (fast dyrare). Lika mycket kött i.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hamburgare kan ni väl göra själva från malet kött, ska man göra många så kan man steka dem i ugnen. Allt för att slippa tillsatser. Billigare blir det också.

#8 precis vad jag tänkte…
Visst förstår jag hur smidigt och enkelt det är med färdigkryddade, speciellt i enmanshushåll, men för mig nu skulle enda anledningen att köpa färdiga burgare vara ekonomi….
Hyfsad köttfärs kan vi kanske hitta till mycket bra etxrapris på 59,90, vilket blir 81:- för 1356 gr som Tulipförpackningen innehåller..
Är förpackningen billigare än så …skulle jag undra jag över köttkvalitén.
Men som sagt, bra att det kommer fler "köttiga alternativ" ..