Hur motstår man sug
…altså sug efter att äta, inte sötsug utan rent "ha ngt i munnen sug" ?
Var sysselsatt borta från kylskåpet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
mm, men de där stunderna efter jobbet, när man ska vila och ta det lite lugnt, de där stunderna när man ska sköta hushållssysslor och annat hemma, som kanske är lite tråkigt…
Dricka vatten är ett bra sätt! Det kan vara så att kroppen helt enkelt är törstig och även om det inte är det så lindras sugen för stunden. När du känner sug så dricker du ett par klunkar vatten, det behöver inte vara mer om inte kroppen begär mer.
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Ibland brukar jag tugga något halv äkligt tuggummi, tills jag blir trött i käken
#4 Tugga tuggummi är dock inte så där jättebra, då hjärnan luras att kroppen ska få mat/näring/enerig och då blir stressad när den inte får det. Men funkar det för dig ska du ju fortsätta med det. :D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Jag tar ett par tre mandlar.

Åhå! finns det ett sug efter att ha nåt i munnen också??
Är det inte snarast ett inlärt beteende?
Jag brukar suga på isbitar. Får både i mig vatten plus nåt att suga på i munnen, eller tugga på om man så vill.
När jag blir sugen , utan att vara direkt hungrig, tar jag ett kokt ägg ( har alltid kokta ägg i kylen) eller en kall bit färdigstekt fläsk eller ett frökex med mjukost.
Självdisiplin, vatten, lite ost och att bryta sitt tänk/vanor.

… hur kan stoppa (aven om det ar mat) in MER bryta ett monster av sug nar det galler att alltid vilja ha na't i munnen?

Håkan Juholts tips om att äta saltgurka när godissuget uppstår. Hjälper bra!
Det framgår inte hur länge tililili har ätit enl. LCHF . För min del så minskade suget efter mat med tiden ( om man äter tillräckligt fet mat. ) Jag äter numera 2 ggr./dag och sällan mellanmål. Från början åt jag mest av gammal vana. Frukost, lunch, middag och mellanmål. Och gärna något gott framför TV:n. Nu blir det bara kaffe eller the på kvällen.
#11 Det övriga jag skrev missade du eller?

Lite äppelcidervinäger, 1-2 tsk, i ett glas vatten kan ta bort (söt)sug.

Borsta tänderna funkar för mig.

Även att träna.
#4 Ha ha, "tugga något halv äkligt tuggummi" Det låter som en bra idé.
Jag har samma problem pga kortisonintag. Går hela tiden och småäter några skivor ost, lite kalkonskivor med majonäs på, någon liten korv osv. Inte massa kolhydrater men ändå.
Jag stoppar in nåt så fort jag känner minsta sug. Men har faktiskt precis igår bestämt mig för att försöka göra något åt det. Jag skall helt enkelt vänta tills det är dags för lunch, middag eller kvällmål och bli hungrig inte sugen innan jag stoppar in något. Sen äter jag mig riktigt mätt på de ordinarie målen. Protein och bra fett som mättar. Sen får la man försöka att stå ut.
Vatten med äppelcidervinäger som någon skrev är också bra.

Ta en bit smör - det är så äkligt så att man/jag inte vill stoppa något annat i munnen på ett bra tag ….
Eller som någon skrev - självdiseplin
Ja om det är att ha något i munnen du saknar, så är jag också inne på att det nog är något inlärt. Med andra ord borde det isåfall gå att "bota". Vanor går att bryta, och byta
Du säger i samma mening att "ta det lugnt" och "sköta hushållssysslor" vilket får mig att undra om du känner dig stressad och rastlös när du kommer hem från jobbet? Jag skulle rentav vilja föreslå något i stil med meditation, kanske även yoga eller pilates, för att skingra tankarna och hitta ett inre lugn. Då kanske du kan slippa det där suget 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#20 Ja det låter verkligen som en bra idé. Det brukar finnas meditations- eller avslappnings-cd på biblioteket som man kan låna. Det kan vara svårt i början att kunna slappna av men ge inte upp det kommer.
#19 Själv tycker jag att smör är jättegott och kan visst äta det som det är direkt från paketet.
# 22 mums 

Nejda, inte alls :0) Men, rad om 'sjalvdisciplin' ar val inte det basta … om denna disciplin fanns sa behovde val fragestallaren inte na't svar, eller hur?
Jaså är det så enkelt.
Jag har en mysig hypnos-cd jag brukar lyssna på som handlar om att bryta sötsug.
En kopp te med kokosfett i, hjälper mig mot sug varje gång. Även om jag inte känner för att dricka te egentligen, så gör jag det iallafall. Och suget är som bortblåst!
#24 Enbart tvångströja som kan hjälpa dårå! ?
Och varför gick du på MIG som du gjorde? Det va flera innan mig som tipsat om ÄTBART för att stilla sug. Någon tipsade om mandlar, som väl är ytterst tveksamt att det är lchf över huvud taget.
Men men, ös på du gullet ;)
Det var meningen att ge råd? Upp till frågeställaren att bedömma vad som är vettigt?
Mitt råd är ett glas vatten :)
#27 Jättebra tips det mättar ju också.

#28 Vantas det regn till midsommar?
Ja, nog laser jag inlagget som en fraga om tips pa vad man kan gora ISTALLET for att stoppa na't i munnet nar man har sotsug …
#31 Just nu är det mulet. Men det är ju midsommar så det kommer säkert regna i större delen av landet. Mig kvittar det, firar inte.
En kopp kaffe kanske hjälper?

… for min del skulle jag inte ens veta att det var midsommar om det inte var Jean-Pierres namnsdag … men regnar gor det for fullt har ocksa och har gjort i flera dagar … men … vi har tur eftersom flera grannstater har ordentlig oversvamning och varit tvungna att evakuera tusentals manniskor 
Många tips i tråden.. tvångströja kanske är det effektivaste.

Ifall jag äter för lite mat totalt sett, eller för snåla måltider, så märker jag en tendens av att vandra till och från kök/kylskåp i ideliga turer.
Så mitt råd är att äta ordentligt med mat när du äter mat.
man kanske kan suga på nåt som inte är mat/godis, en tandpetare eller så
finns med mintsmak