Nybörjare
Jag har problem med illaluktande avföring och tänkte försöka mig på en kolhydratfattig kost. (Har en mild form av inflammation i tjocktarmen om det är av intresse). Jag har inget behov av att gå ner i vikt. Tänkte höra om någon vet om man behöver utesluta kolhydrater helt, eller om det räcker med att tex inte äta pasta, potatis, bröd etc? Att man alltså fortfarande äter grönsaker och frukt tex. Har läst nåt inlägg om att man gör bäst i att inte hårdstarta, för att slippa "problem".
Tänkte också höra om vad ni äter till frukost? Bröd är ganska vanligt för mig… (Äter inget som innehåller griskött).
Har som ni säkert förstår aldrig testat något liknande förut, så tips mottages gärna. Gärna en länk (eller nåt) där jag kan läsa om hur det hela fungerar. För när jag försöker klicka mig fram på den här hemsidan så kommer jag ingen vart, kan bara läsa "vanliga inlägg"… Kanske jag gör nåt fel?
Är gravid också (men har haft problemen med avföringen sedan lång tid), men det kan väl inte vara nåt problem för att prova den här kosten?
Tacksam för alla tips! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jodå, det är väl bantare och diabetiker som är helt strikta, dra du ner på de stora kolhydratkällorna.. men gör det sakta då du är gravid.
Det är altså inget farligt med LCHF vid graviditet, men gör du drastiska omställningar råkar hormonerna i obalans en tid.. vilket kanske inte är så bra för fostret.
I övrigt så handlar LCHF om att äta mat med näring och inte så mycket tomma kalorier från raffinerade kolhydrater.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.