Ett skript kör på sidan?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag har flera gånger fått upp meddelandet (typ) Det körs ett skript på den här sidan. Om skriptet fortsätter att köras kan datorn gå långsammare. Vill du stänga av skriptet eller fortsätta att köra skriptet?
Och så klickar jag Stänga av skriptet men det går lika trögt ändå. På senaste tiden har det gått jättesegt på KIF-sidan och datorn jobbar som tusan "det hörs" att den är igång. Detta oavsett om jag får upp varningen om "skriptet" eller ej. Det är bara på KIF så det är inte ett virus som har drabbat datorn.
Jag är inte alls vidare datorkunnig men att något är knas har jag förstått. Är det fler som har samma problem? Lösning? Är det all rörlig reklam som stökar till det? Som det är nu går det knappt att gå in på KIF utan att få allvarliga stressatacker. Och det är ju trist.
Hoppas att någon kan komma med en fiffig lösning, det vore toppen! önskar och hälsar Pamina

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack för länken Zepp! Det arbetas på detta problem tydligen. Jag hoppas att det är löst snart för för min del går det knappt att vara här på sidan. Kan tydligen vara lite olika beroende på vilken webbläsare man använder.
Jag har löst problemet genom att betala 20 kr för ett kvartal. Då slipper jag reklamen och sidan går fortare.
Jag höll på att bli tokig som det var innan -hur segt som helst
Numer pensionär i Nynäshamn
Aha! Margareta, tack för tipset, det kan det vara värt! Ska kolla upp det i kväll.

Jag har inte betalat extra, och jag slipper reklamen genom att alla reklamsajter är blockerade och inte hämtas av min webbläsare. En riktig webbläsare kan blockera sånt som man vill slippa se.
Skript måste köras för att iFokus ska fungera ordentligt, men man kan behöva begränsa de skript som körs, så att bara de som är nödvändiga för sidans funktion är igång. Man måste alltså ha javascript aktiverat för att funktioner som menyer, redigering och uppdatering av sidan ska funka.
Det var längesen jag slutade använda Windows, så jag kan tänka mig att problemen kan hänga ihop med webbläsaren som är installerad som standard där. För mig har iFokus blivit markant kvickare att ladda efter uppgraderingen av webbsidan.
Hej!
Jag betalade för att slippa reklamen, och det kan det vara värt i o f s, men det snabbade inte upp sajten nämnvärt.
Nå, käre maken (jag är inte självså road av att hålla på och mecka med datorn) hade helt nyligen börjat köra med en annan webbläsare än IE och jädrans vilken skillnad! Det är mycket möjligt att man kan göra som du Inkanyezi #5 säger och blockera reklamen via webbbläsaren, ska kolla när reklamen kommer tillbaka. Som det är nu är jag i alla fall jättenöjd!
Tänkte att det kan vara av intresse för alla andra som sitter med Internet Explorer och harvar.