Förbaskade underbara goda cashewnötter
Igår svarade jag på tråden hur ofta faller du. Jag svarade aldrig. Det fick jag äta upp redan i går kväll. Köpte cashewnötter till mig och barnen.Tänkte själv bara ta några stycken, vad händer det är barnen som tar några stycken och jag vräker i mig resten och det var en stor påse. Vill nog aldrig se åt en nöt igen jag blev nästan illamående de är väldigt mäktiga, men äter man de fort märker man inte mättnaden förrän efteråt. Aja tänkte jag till jag kollade i cal-counter idag, det blev massor av kolhydrater. Så man ska aldrig säga aldrig
Klokare blev du säkert i alla fall…. det är det man går vidare på… ingen fara skedd… det är bara en "läxa"
Numer pensionär i Nynäshamn
När jag köper hem nötter så häller jag dem direkt i matberedaren och hackar ner dem till nötkross… förvaras i kylen i glasburk. På så sätt är det mycket besvärligare att äta för mycket… man kan ju ta en nypa i burken i bland… men det blir ju sällan mera än motsvarande en nöt eller så…
Jag gjorde sådär ofta när jag startade med LCHF, för nötter och mandel kändes ok Nu har jag tokförätit mig på nötter och mandel.. De enda nötterna jag kan tänka mig är Paranötter.. Men där är jag tveksam efter DaMums erfarenhet…
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag får ont i magen av cashewnötter så jag kan inte föräta mig på dem. Jag tycker de är goda och kan lätt tömma en påse, men det som följer detta frosseri är inte roligt…
Andra nötter är jag inte glad för så dem kan jag ha hemma.
Köpte en halv skopa igår och sista nöten tog jag imorse, är egentligen mer förtjust i pistagenötter. Begränsade mig redan i affären, så jag hade inte så stora mängder att jag kunde överäta…*s*