Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 6721 ggr
Freja81
0

Min morot

Jag har alltid varit övervikti/fet vad man nu vill kalla de.
jag hittade en gammal dagbok från när jag var runt 16år då vägde jag 95 och sen har jag nog inte varit under den vikten.
Häromkvällen sa min sambo att om eller rättare sagt när jag kommer ner till 90kg då ska jag få 5000:-!! av honom och jag älskar pengar som en morot till att hålla mig ifrån godis och annat skräp som jag nästan har levt på.
Så nu har jag 14kg kvar och när jag har klarat målet ska jag köpa nya glasögon Glad
det känns så bra att han är med och stöttar mig i min kamp mot ett lättare liv!!

Medlem
0

Vad kul! Min man sade samma sak, om jag g¨år ner ett antal kilo skulle jag få 500 euro. Men problemet är att pengar betyder ingenting för mig. Dvs jag behöver bli lockad med något annat än pengar för att kunna fullfölja det. Men nu är jag gravid så den biten har jag lagt på hyllan än så länge.

Lycka till! :D

Camilla77
0

Köp dina glasöong online t.ex. lensway.se (från 333 kr). Då får du över 4500 kvar till annat :-D Du kan behöva de pengarna till alla nya kläder du måste köpa när du inte passar dina gamla ;-)

Freja81
0

Ja de kan ju vara bra att ha lite över till nya kläder Skrattande

Zepp
0

Det bästa är nog ändå att han är med och stöttar dig!

Fast.. det är nog en win-win situation.. säg den man som inte vill ha en smalare piggare kvinna?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Medlem
0

Zepp - finns män som gillar feta kvinnor ;-)

Freja81
0

Zepp- Ja de är super att han stöttar mig och helt klart kommer vi båda att vinna på att jag kommer att orka mer :)

Freja81
0

Tjoho! "bara" 13kg kvar..
Men jag undrar hur nästa vecka blir då jag ska festa mycket imorgon…
Hoppas bara att man inte faller ner i kolhydratsträsket på söndag om man är bakis.

Zepp
0

Ett mynt har alltid två sidor.. och avsteg vid sociala samankomster är en del av livet.. sen så gäller det att lära sig att hantera det!

Grattis föresten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

squeezetoy
0

Jag har själv fått en liknande morot, 100kr/kg att utbetalas vid "målgång". För mig blir det ca 2200kr (bara 4kg kvar dit) om man räknar den vikt jag hade när jag började äta LCHF. Innan hade jag dock lyckats göra mig av med runt 6kg innan det tog tvärstopp.

För mig funkar pengar jättebra som belöning nu, jag är ju föräldraledig på en inte alls så fet lön från början så extra bonusar mottages tacksamt. Behövs ju rätt mycket nya kläder dessutom. Sen lockar en ny mobiltelefon också. Och glasögon måste jag ha nya, förutom att de gamla har några år på nacken så sitter de inte lika snyggt på längre, de är ju utpassade för en annan ansiktsform om man säger så.

Freja81
0

Zepp: Tack :)

squeezetoy: Ja mina glasögon siter inte häller speciellt bra men jag får nog vänta rätt läng med att köpa nya.
Va skönt att du lyckats gå ner så mycket och hoppas att de fyra du har kvar snart försvinner!

Freja81
0

Oj vad de går nedåt denna vecka vägde mig i lördags stannade på 101.9 söndag vägde jag 101.2 och idag måndag vägde jag 100.6 Skrattande Måste nog vara en hel del vatten men ändå!
Så nu har jag 10.7kg kvar tills jag når ett av mina stora mål! Ägg och makrill är kalasbra mat snabbt enkelt och mättande.
Kanske inte de allra godast man kan välja men när de går nedåt på vikten så gör det inget!

[Pennylane1]
0

hmmm… vi har gemensam budget så att lova varann pengar inom familjen är ju ingen idé för oss, sen går jag inte ner hur jag gör… däremot har maken gått ner… men några pengar kan han inte få Flört

fast jag behöver inga morötter, om jag gick ner skulle det vara fullt tillräcklig morot, eller hellre fläsksvål!

Men nya glasögon skulle jag verkligen behöva! Hur gör man för att få rätt styrka på nätet? Kan man bara gå till en optiker och undersöka sig utan att köpa några glasögon? Vågar inte sticka näsan in till "min" optiker för då skulle jag känna mig tvungen att köpa glasögon där också och det har jag inte råd till!

mirjap
0

har köpt alla mina 5 brillor här!  Gå till en optiker, betala för syntest, be om receptet, det är ju DITT och du har betalat för det, skicka efter båg-prover, prova, skicka tillbaka efter du har valt med din kopia av receptet. 3-5 dagar senare har du nya glasögon för ca. 400-1100:-

(Ursäkta trådkapet)

[Pennylane1]
0

tack!

anki1
0

Jag köper mina glasögon hos Favoptik sparar in många sköna sekiner på det. Jag har progresiva, och de är ju jättedyr hos vanliga optikern6-7000 kr för dyrt tycker jag. Nu klarade jag mig med 1600 kr med antireflex och fotokromatiska ( de blir mörka när jag är utomhus) Jag är mycket nöjd med mina brillor. Blir en del över till att tex köpa lite nya kläder för

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

soderen
0

Även jag har haft en del delmål som jag har premierat mig själv med något som jag behövt. I vintras var det ett par vandrarkängor.
Är på väg att nå mitt nästa delmål nu. Fast jag har faktiskt glömt vad det var jag lovade mig själv. (så det var nog inget jag verkligen behövde)

Fast en ny cykel behöver jag, men det är för dyrt för mig än så länge. Det kan vänta tills våren då de rear ut fjolårets modeller. (och sparkontot fyllts på)

Freja81, kul att det händer saker med din vikt.
Vi är flera här som gläds med dig.

Freja81
0

Tjoho! 99,8 stannade vågen på så nu är de "bara" 9,8kg kvar :)))
-14,2 sedan starten *lycklig*

unoblom
0

Ja, du ska veta hur mycket pengar man får lägga ner på ny garderob.

En hel förmögenhet hittills på  grund av minus 23 kilo. Oskyldig

Och förhoppningsvis skall jag ner 5 kg till, mitt mål är 75, det har jag inte heller vägt sen jag var 20.

soderen
0

Vad kul! Inte att du får lägga ner en förmögenhet, utan till viktminskningen.

Grattis! Hoppas att du kommer i mål snart. Fast låt det ta den tid det tar, du måste må bra också.

Jag har faktiskt nått mitt delmål nu. Vågen har visat under 62 kg ett par dagar på raken. Men jag har ju min officiella mät/väg dag imorgon.
Jag köpte mig ett rejält regnställ igår, samt ett par urtjusiga tajta klänningar.
Så belöning har jag fått som heter duga.

Freja81
0

det kanske är dax för en liten uppdatering här :)

3,1kg kvar sen kan jag köpa nya glasögon… dom jag har håller på att ramla av mig Glad

Camilla77
0

Wow, kul att det går framåt (nedåt). De där glasögonen kommer att bli en symbol för din framgång, att du lyckades med något stort.

Min lilla treåring väger 17 kg. Jag tänker på det när du vill gå ner något i de slängarna. Jag orkar sällan att bära henne mer än några minuter. Du har burit på "henne" i flera år. När du är klar så får du komma hit och känna på henne :-D

[linnzy]
0

När jag hade gått ner 10 kilo så sa min mamma att jag fick köpa nya kläder för 1000:- jag blev mycket glad då!

Och min mamma brukar inte muta och belöna en på det sättet, minns i småskolan när kompisarna fick "belöningar" av sina föräldrar om de fick bra betyg på olika prov..men inte min mamma inte…

Camilla77
0

#22 Men sa hon det innan eller efter du hade klarat det? För om hon sa det efteråt är det ju ingen muta.

Om hon sa det innan så betyder det väl att hon tycker att ditt utseende är viktigare än din utbildning Flört .

Fy vad glad jag hade blivit om någon nära bara hade slängt ur sig att "du har varit så duktig och gjort xxxxx så nu vill jag ge dig en present".

[linnzy]
0

Nä hon sa det efteråt så det vart ingen muta, snarare en belöning…

jenso
0

#23 Eller så tyckte kanske mamma att linnzys hälsa och välmående var viktigare än några betyg Flört

[linnzy]
0

Jo något i den stilen, dock tror jag hon mer har tänket att skola och betyg det skall man klara själv, utan några mutor…

Freja81
0

i lördags stannade vågen på 91,1 så nu är de inte så långt kvar :)

Freja81
0

Så idag stannade vågen på 89,5!!!! -24,5kg sedan jag började med lchf den 29mars 2010

Så nu får jag fokusera på ett nytt mål och de får bli att komma ner till 87,5 för då är jag inte längre fet utan "bara" överviktig enligt BMI

KarinJ46
0

Freja vad du har varit duktig! Grattis!!

[Pennylane1]
0

kul att läsa tillbaka i denna tråd! Glad Fick bättre ekonomi helt plötsligt så för mig blev det glasögon för 8500 i november!

Kul att det går så bra för dig! Stort grattis!

Camilla77
0

Såg att du tappat 30 kg nu! SUPERDUKTIGT JOBBAT!!

Beate
0

Kul morot! Vad väger du nu och den stora frågan, vad shoppade du förutom glasögon när du nådde 90 kg? Glad

shamani
0

Vilken härlig läsning det här har varit! Glad Det är fantastiskt att få följa någon under så här lång tid.

Mitt mål är att få normalt blodsocker. Fick besked om diabetes för ett par veckor sedan och dietisten rekommenderade mig att äta (nästan) LCHF. Jag har gjort det förut men magen klarade det inte och jag lessnade även på att inte få äta en del av den "gamla" (kolhydraterna) maten. Så jag sprack rejält och la på mig 6-7 kilo ganska fort, slutade röka för ett år sen och gick upp 7-8 kg till. Troligen är den snabba (14-15 kg på två år) som triggade igång diabetesen. Hoppas nu att LCHF (eller nästan LCHF…) ska hjälpa mig få bukt med sockret. Med lite flyt så tappar jag några kilon på vägen. Glad

Är jätteglad å dina vägnar! Grattis!