Ämnet Enarium
Jag stod vid min diskbänk och blandade ihop smör, kaffe och honung. Det blev en smetig, kletig sörja och jag döpte den till Enar.
Efter en stund emulgerade alltihop och jag kallade substansen Enarium.
Det blev till den allra ljuvligaste gräddkola man kan tänka sig…
Sicken dröm va? Kan det vara kolhydratsug som manifesterar sig i drömmen, eller tror ni farbror Freud har ett finger med i spelet?
*asg* "Enarium… Jag trodde det var ett för mig okänt grundämne du halkat in på:O)
Honung DaMum….matpolisen frågar bara…?
Numer pensionär i Nynäshamn
Margareta, jag trodde det var en dröm….
Jo Mervi jag såg att det var en dröm, men matpolisen blir orolig ändå…
vore väl bättre att drömma om ister eller nåt…
Jo visst, men det blir inte alltid så… Jag drömmer ibland att jag röker och blir jätterädd när jag vaknar och glad när jag upptäcker att det bara var dröm..
*skrattar* vilken dröm, Man drömmer konstigt ibland..
Jag drömde inatt att jag satte i mig en bytta full med dumlekolor.. och de var så goda, var enda en av dom.. Jag tror byttan dom fyllde rymmer 4,5 liter!!! Det var inte få kolor mao.. Sen gav jag mig ut på jakt efter mer…
Jag har full förståelse för din dröm, DaMum.. *känner igen så väl*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
När jag åt mycket godis och nu i veckan när jag hade syndat så drömde jag frossar drömmar, om att gå i affären och bara plocka på mig choklad och godis. Faktiskt har jag inte haft dessa drömmar när jag ätit LCHF. KOnstigt.
Förut drömde jag om enorma affärer som var fyllda från golv till tak med smågodis i alla sorter. Och jag bara går med en påse och fyller på. Och tårtor brukade jag drömma om…
Ni går väl inte i sömnen??? till skåpet och plockar??
Kanske kommer det en rapport på nyheterna om en galen kvinna i Vänersborg som går i sömnen och stjäl godis i affärerna…
Hihihi… ni är för roliga!
Visst var det bara en dröm! Men det som var så kul var att jag för en gångs skull faktiskt fick SMAKA det som var ätbart. Annars drömmer jag rätt ofta om sånt som går att äta, men hinner aldrig stoppa det i munnen, utan vaknar i stället.
Matfén behöver INTE vara orolig, jag har inte den minsta längtan till vare sig honung eller gräddkola. Däremot har jag en fantastisk högrev i ugnen nu, som sprider angenäma dofter i mitt hem…
Kram!
Då kan jag sova lugnt…
Hahaha, Mervi, den var bra! Kanske därför vi inte går ner i vikt som vi vill - vi går i sömnen och äter godis. För nog är det vad vårt undermedvetna vill. (Min man drömmer att han går över gatan och har grön gubbe medan jag kommer körande och kör mot rött! Vad har han för tankar om mig egentligen?
)

Blodsockret kanske höjs av "söta drömmar" också..? 

*hahaha* men magma då! drömmar är ju tvärtom, så det är bara bra att käka drömsocker, i verkligheten är det…vinäger!?
haha.. man kan ju hoppas eftersom vinäger har en ökande effekt på ämnesomsättingen.. den effekten saknar socker som bekant.
gå i sömnen och äta godis.. Inte en chans.. Finns det hemma så har jag ätit upp det innan jag går och lägger mig. Alltså finns det inte hemma. Det kommer inte ens hem.. Eller rättare.. ska inte ens komma hem.. Har fallit för mina känslor och tagit hem godis.. och det åt jag upp fort som 17 så ingen annan skulle vilja hinna smaka…. *suckar över mitt utpräglade knarkarbeteende*
meeen back on track som man säger..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade