ngupa alias Marianne Oops you did it again :)
Herregud vilket underbart bröd ditt rostebröd är. Har precis ätit en nygräddad macka med räksallad på och jag blev INTE besviken om man säger så. Det var gott att äta utan något på t.o.m, MUMS!!!
Tack för att du är så generös och bakar och grejar så vi bara kan skörda frukterna från ditt fantastiska arbete. Om du ger ut en bok så är jag första kvinna att köpa.
Kramar /Nilla

Håller med ts. Du har gjort mitt liv bättre ngupa! *masar mig ut i köket och tar en bit kärleksmums*
Agneta

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Instämmer i lovsången. Inte för att jag har bakat något än men jag har något att se fram emot så fort jag kan baka och äta det gottiga igen.
Jag står också på kö för att köpa din bok. Låt oss veta när den kommer.

Håller med. Tack för att du håller mig på LCHF-banan.
Jag tillhör den gruppen LCHF ätare som inte triggar igång sockerberoendet av dina bakverk, jag behöver inte gå ner i vikt ( möjligen 3-4 skönhetskilon
)
Jag försöker hålla mig till 20-30 kh /dag och därmed får en godbit plats ibland. Jag tror faktiskt att mitt sockersug skulle vara större om jag inte tillät mig dina godingar, då skulle jag nog ha trillat tillbaka för länge sen av frestelserna.
Bättre då att unna sig något nyttigare bakverk, så tack för inspirationen
Ojdå!! 
jösses vad rörd jag blir,
på er alla!
Självklart lovar jag att säga till när det blir bakbok!
#0 Tack för din positiva respons på mitt rostbröd! Ja brödet är super att rosta och ugnsmackor är inte heller fel
. Roligt att det finns en som vill köpa boken först! 
#1 tack för dina goa ord, och det är just det som jag önskar hjälpa alla till ett bättre liv! och joo, Kärleksmumsen är mumsiga.
#2 Bloggläsarna lär bli de första att få veta när jag vet något!
och du kommer säkert snart kunna baka!
#3 Ja, det är där jag ser boken kommer ha den största uppgiften " hålla folk på banan"
. Då jag ju läst här sedan 3 år tillbaka så har ajg förstått att halka av banan gör folk mest vid högtider som kalas, jul, midsommar/semester osv. Kan man då få andra alternativ så kan vi fira och faktiskt "frossa" om vi skulle vilja, för det är mat mer eller mindre! 
Egentligen är bakverken för ALLA då ALLA skulle behöva sluta med socker och vetemjöler (allt spannmål för den delen). Då hade vi vunnit mkt i folkhälsan och ändå kan vi fira högtider!!
Dvs både ha kakan och äta den!! 
tack ni alla goa människor, vilken överraskning att komma in idag och läsa detta!
och kram till alla!

Mariann, på din blogg under rubirken baka med LCHF, är det en vacker bild med rosa tårta med hallon. Är det något recept du har eller är det bara en vacker bild du hittat? Den ser så god ut
Ja, keep up the good work Mariann! 
#5 Det är ett recept jag har tagit fram och jag har också tagit fotot själv, den kommer att komma med i en framtida bakbok! 
tack för att du tyckte fotot var vackert! Jag är också nöjd med bilden.
#6 Tack för peppning!
känns alltid bra med heja rop!
Mariann den boken kommer hjälpa till att hålla många på banan
Jag säger inte mer än så 

Har sagt det förut att du gör jättefina bilder till dina recept 
/Désirée
#4 Ja du Marianne du är väl värd alla lovord. <3
Åh ser fram emot den boken o håller med ditt vita bröd är kanongott!
Håller med de andra! Dina recept var såå goda och enkla att följa!
Jag gjorde Budapestrullen igår, det blev lite misslyckat - gick inte att göra bottnet lika runt och fint som din bild visade, den sprack, så att jag fick dela den i 2 delar och ha grädden emellan, det gick jättebra och smakade såååå gudomligt god! Blev nöjd mätt efter en portion och slapp överäta all sötsaker som bjöds på. Tack!
Kommer garanterat att köpa din bak/kokbok om den kommer ut!
Äter ofta räkor, så jag måste testa ditt vita rostbröd.
Ååå tack för alla fina ord!!
ja jag hoppas att det blir en bok här framöver, och när jag vet mer lär bloggläsarna som sagt bli de första att veta! Jag hoppas ju att det mer rör sig om När en Om 
glöm inte också att OM ni har en önskekaka tar jag gärna emot tips inför höstens experimenterande!
kan ju inte baka samma och samma hela tiden, variation är ju alltid kul till fika stunden….

Biskvier kanske, chokladdoppade med smörkrämsfyllning smaksatt med tex kakao/nescafe, rivet citronskal, arrak, rom, konjak.
Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

#11 Jag lindade in kakan i en fuktig handduk direkt då den kom ut ur ugnen…med bakplåtspapper och allt. Där fick den ligga och svalna. Rullade sen upp den och bredde på fyllningen. Rullade ihop igen. Blev hur fin som helst och sprack inte ett dugg! Kanske ett tips 
#12 Nämen vad snäll du är --<--<--@ en ros till dig. Får man t.o.m lämna in förslag :)
Jag har en liten fråga bara. När jag bakade rostebrödet gjorde jag dubbel sats med bakpulver. Smeten stod en stund och svällde sen hällde jag den i en 1½ liters form. Då blev brödet ungefär som ditt när du bakade halv sats alltså lågt. Har du använt 1 liters form för att få höjden eller har jag gjort något fel?
Kram Nilla
#15 nej jag är säker på att min sockerkaksform är 1,5 l.
Dock blev det första brödet väldigt högt på mitten den gången och bröden efter där är mer flacka… vet ej varför det blev så superhögt första gången med dubbel sats, fast bara på mitten alltså.
1 sats ger ett bröd som bara är 3-3,5 cm högt det var därför jag dubblade sedan och då blir det iaf ca5 cm högt.