Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3429 ggr
Ingela Plingela
0

STEVIA v SUKRIN!!!

Jag beställde stevia för ett tag sedan (pulver x330) och förutom bismaken så tycker jag att jag ibland får huvudvärk och nästan kallsvettningar av det. Är det någon annan som fått liknande symptom?

Jag blev jätte-nyfiken och förväntasfull när jag läste om stevia, men jag har märkt att jag inte klarar av bismaken. Antar att detta igentligen är bra eftersom jag är socker-beroende och har en ätstörning,men det skulle kännas bra om det fanns något som man kunde använda i bakning etc i stället för socker, speciellt när andra sitter och äter tårta eller andra godsaker. Tänker först o främst på Midsommar, då ska det ju jordgubbstårta och grejer…

Har beställt sötin (sukrin) och sukrin melis (typ florsocker) men det har inte kommi än. Någon som har några tankar eller kommentarer om sötning…?

"Religion is for people who fear hell. Spirituality is for those who have already been there”

Fiana
0

Prova fliken här uppe där det står "Sök på sajten" så hittar du massor med trådar om det.

[ngupa]
0

Om du läser på min blogg under sötningsmedel (flik upp till höger) och sedan läser mina bakrecept ser du ungefär hur du ska dosera.

Skrattande

Ingela Plingela
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack Mariann! Gillar din sida :)

"Religion is for people who fear hell. Spirituality is for those who have already been there”

[Nilla59]
0

Jag har inte provat stevia och sukrin. Men har en påse sötin hemma och jag måste säga att jag är nöjd. Man kan ju inte räkna med att få samma smak som vanligt socker. Men som "istället för" är den helt ok. Har inte märkt av några biverklningar heller.

Har du fått din beställning nu och hur smakade det tycker du?

[ngupa]
0

#3 TACK! Kyss

Fiana
0

#4 Sötin är samma sak som Sukrin, bara annat märke

[Nilla59]
0

#6 Ok då tycker jag om sukrin också. ;)