Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 4376 ggr
misty09
0

Sommardrink!

Som LCHF ätare kanske alkohol inte är det bästa men vi gjorde en underbar Champagne och rabarber spritzer i går som jag gärna rekomenderar.

Vi använde vår juicemaker och körde ner rabarber. Ut kom rabarber juice som vi mixade med mousserande vitt vin och is. Underbart gott och mer LCHF vänligt.Inte ett dugg surt som man kan tro utan bara fräscht och gott Går ju även att mixa jordgubbar, hallon eller andra kolhydratsnåla bär/frukter.

Detta ska bli min sommardrink i årCool

Besika
0

Låter jättegott! Själv dricker jag bara jordgubbar numera… ;)

Kernow
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh jag älskar rabarber så det ska jag testa eftersom just roliga drycker är något jag dessutom saknar mest av allt.

Miyu
0

Gott!

Finns ju torrt vitt vin med under 5 g kolh.

Kernow
0

Sedan drack ju William Banting rejält med vin om man ska tro Skaldeman. Säger inte att det är bra men att det inte tycks ha stoppat hans viktnedgång och välmående iallafall.

nyborjare08
0

Å det låter gott! Tungan ute Vi brukar mixa hallon med torrt vitt vin, sila bort kärnorna, tillsätta lite sprit och spä med mineralvatten. Mycket fräscht!

misty09
0

#4 Då ska jag tro på Bantings metodTungan ute Lite vin i sommarnatten gör en glad !

#5 Den ska vi också prova innan sommaren är över….undrar om det funkar med mousserande vitt…..har snöat in på det på sistoneFlört

nyborjare08
0

#6 Prova kan man ju alltid Flört Mousserande vin är gott!

Besika
0

På tal om mousserande vitt hörde jag om en kille som körde vanligt vitt vin i soda streamern för att få det… har dock inte testat än, men måste göra det! :)

En annan favorit är att moddla lime och mint, det kan man blanda med vin eller rom… liiiiiite tonic om man tar det senaste. Eller varför inte ramlösa?

Kernow
0

Ja mint är underskattat som sommarfräscht i svenska drinkar. Det förekommer ju inte bara i Brasilien utan också i t.ex. Storbritannien med sin Pimms. Fräschar upp nästan allt.

[Pennylane1]
0

#8 finns det olika streamers? Min ("äkta" soda streamer, alltså det märket) går det inte att köra annat än vatten i för det pyser över nåt fruktansvärt då! Fast vin har jag iofs inte testat utan bara råkat hälla ner annan smaksättning innan, ett par gånger.

Besika
0

#10, ja det gör det, men jag har aldrig testat något annat än vatten… ;) man kan kanske i så fall testa att hälla i lite mindre, så länge röret kommer under ytan så funkar det ju.

Den som testar först måste berätta! :)

[Pennylane1]
0

det sprutar alltså ut i hela köket, inte mer än någon dl blir kvar i flaskan!

[Pennylane1]
0

dubbelt

Besika
0

När du streamar vad?????

[Pennylane1]
0

det var nog de vanliga smaksättningarna båda gångerna och det stod även i bruksanvisningen att man absolut inte fick streama något annat än vatten. och efter mina små missar har jag ingen svårighet att förstå varför Skrattande

[Pennylane1]
0

tror tom att det bara var några få droppar ena gången för jag kom på att jag inte streamat ännu och slutade hälla i, men det hjälpte inte! Det sprutade hej vilt ändå.