Palmsocker
Är det någon här som känner till palmsocker? Köpte en förpackning där det står 0% på allt. Alltså kolestrol,fett, kolhydrater mm, baserat på en tesked (4gr.)
Låter för bra för att vara sant. Har sökt på detta forum men inte hittat något. Inte heller på Finely finns palmsocker.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla under nutrition pane:
http://www.navitasnaturals.com/products/palm/palm-sugar.html
Inget fett, daremot sodium och 5 carbs … allt socker … for 5 gr produkt
Tack för länken. Palmsocker låter ju riktigt bra. Nu törs jag testa.
5 gram socker per 5 gram produkt? Alltså 100% kolhydrater? Låter inget vidare LCHF tycker jag. Troligtvis har de räknat på amerikanskt sätt, så liten portion att siffrorna kan avrundas nedåt… Betyder inte att det är kolhydratfritt (eller fettfritt osv) utan att de trollat med siffrorna för att kunna luras utan att åka fast.

Om nåt verkar för bra för att vara sant är det antagligen…
….inte sant 
Min första tanke var att det måste vara en veritabel mardröm av fruktos, men man hävdar att så inte är fallet utan att det mer liknar vanligt socker i sin komposition.
Det är isf säkert lika många kalorier och kolhydrater i det som i vanligt bordssocker men möjligen kan det jämföras med ett råsocker som har beståndsdelar kvar som gör processen med upptag lite långsammare.
Lchf? Nej
Nyttigt? Nej
Nyttigare än strösocker? Tja säkert lite mer mineraler pga att det är oraffinerat.

Om man går efter priset i länken är det också ett ganska dyrt socker, 21 kronor ($3,29) för ungefär ett kvarts kilo (8oz). Drygt åttio kronor kilot för i stort sett vanligt socker, och så frakt på det, tycker jag är en tämligen dålig affär. I min vanliga affär kostar sockret ungefär en tia per kilo.
På min förpackning, köpt på IcaMaxi, står det 0% på allt. Alltså 0% kolhydrater. Tycker att det verkar lite skumt, därför min förfrågan här.
Vilken bluff!

#6 En liten miss kanske, några små siffror som har halkat bort, en etta och en nolla. Ett är ju väldigt lite, och en nolla är ju ingenting, men innehållet är alltså 100% socker, 100% kolhydrat.
#6 Det är inte så att det är % av RDI, baserat på "portion", och avrundat neråt?
Jämför med länken i #1, där kolhydraterna var 2% av "Daily value" baserat på en "portion" om 5 gram.
**Surface of Velvet
**Core of Steel

#9 Om det är på det viset så är det vilseledande märkning som bryter mot europeiska regler om hur livsmedel får märkas. Den amerikanska "portionsmärkningen" är ett oskick som borde stävjas av berörda myndigheter.

… hur man an laser detta sa blir det 100% socker … 5gr produkt = 5 gram kolhydrat
Helt klart är denna förpackning vilseledande och totalt felaktig.
Det står 1 tsp (4g) =
total fat 0%
cholestrol 0 %
tot. carbohydrate 4 g 0%
protein 0%
Om 4 gr. är 0% så kan ju inte en större mängd bli mer än 0% eller ???!!!

Varfor? 4 gr vara = 4 gram kolhydrat … var ar forvirringen? Las grammen och strunta i % …
Detta ar formodligen inte en riktig deklaration utan bara en etikett som har satts pa for 'sa ska det vara' for export, och sa ska det andras till den korrekta etiketten hos importoren … vilket det nu inte verkar ha gjorts
Min dotter Thomasine hade en vaninna som hade detta som sommarjobb … att satta korrekta etiketter … det hande redan pa var tid i Frankrike.
Jag ser dessa '0'etiketter i affarerna har, pa massor av matvaror som kommer fran olika asiatiska lander … inte i supermarkets men i de rent asiatiska affarerna dar de inte tycks forsta VARFOR denna vardedeklaration (och om notter som behandlats med samma packeteringsmaskiner) ar nodvandig for en del - nu menar jag inte for LCHFare men val for diabetiker och folk med metaboliska sjukdomar som gor att de kan bli ordentligt skadade om de far i sig vissa ravaror …
#12 ja men då var det väl inte så svårt att läsa rätt! Av 4 gram är 4 gram kohydrater, framgår ju tydligt… sen att det står 0 % är ju lite korkat.
Palmsocker innehåller inte mindre kolhydrater än vanligt socker. Som folk redan har påpekat. Att det sen står vilseledande text på förpackningen är ju bara beklagligt. Det finns alltid uppgifter för konsumentkonakt på paketen så maila eller ring till tillverkaren och klaga.