Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1282 ggr
Miyu
0

Handen i smörpaketet! (inte kakburken)

Har kommit på mig själv att gå och nalla smör på kniv direkt ur bregottpaketet.

Sjukt provocerande för icke LCHF folk som ser :D

Någon mer som faktiskt äter direkt ur smörpaketet? Haha.

Kernow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haha, det gjorde jag långt innan LCHF kom in i bilden fast jag inte fattade på den tiden att det hade varit OK om jag skippat kolhydraterna…Jag har alltid gillat fet mat så jag har inga större problem med LCHF (utom sommardrickor osv. som jag saknar) men ja, det är hemskt provocerande för andra som ser. Just smörnallning sker bara inom hemmets väggar och familjen har aldrig brytt sig men min lunchtallrik med en massa från ostbrickan eller kött utan grönsaker (om det för dagen mest är majs och morötter i salladsbuffén) hehe…

Wildrat
0

Brukar slicka av smörkniven efter frukost och min sambo tycker jag är jätteäcklig… Gillar inte smör men kylskåpskallt Bregott är ok.

[Nilla59]
0

Icke LCHF folk blir provocerade av nästan allt som har med kosten att göra. :) Jag kan också göra som Wildrat slicka av smörkniven.

Min mamma däremot som nog var sockerberoende (innan det ordet ens fanns) gjorde något icke bra.

Hon använde bara milda margarin och när hon stekte mat kunde hon ta en skiva (25 g kanske) och stoppa direkt i munnen. Eller då på tal om socker, ta en sockerbit och lägga på en stor klick margarin och stoppa in i munnen. Jag själv (som hade glutenintollerans och kunde äta hur mycket som helst) kunde smälta margarin och blanda i socker och äta med sked. Helt sjukt men man blir som man umgås hi hi. Inget att rekommendera ur näringssynpunkt.

Miyu
0

EW! Margarin är ju jätteäckligt.

Och margarin på sockerbit dessutom… recipe for obesity!

DanNo
0

Det där är ju inget konstigt egentligen,
utan något som vi tidigt får vänja oss av med.

Hur många barn är det inte som äter upp pålägget, slickar i sig smöret,
och sen ber om mer?

Bra tips för övrigt.

smurfan37
0

Jag har dille på Bregott med havssalt. Äter det med matsked direkt ur paketet. Min man bara skakar på huvet :) Men jag står nu stilla i vikt, o funderar på om jag äter för mycket smör. Men det e ju såååå  goooott :)

Kernow
0

Smurfan vikten kan ju vara att du binder vatten av att du äter mycket salt nu också då…

smurfan37
0

#7  Ja ojdå. Det har jag inte tänkt på Skäms Det har du nog rätt i. Ska nog sluta att äta det.

crinalina
0

DanNo, det var ju klockrent med jämförelsen med barn. Jag fick alltid skäll för att jag åt upp pålägget men inte brödet och tvingades äta upp brödet utan smör eller pålägg. Har alltid älskat smör och har alltid slickat av smörkniven, med besvikelse om det inte var så mycket smör på för man kan ju inte ta mer smör på bara för att äta det direkt. Eller man kunde inte. Gjorde vitlökssmör till köttet igår och jag hade nog ätit upp hälften innan det ens var dags att äta. Ost med smör på är gudomligt och det har jag alltid tyckt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction