Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 864 ggr
skorpion-petra
0

Svullna lätt av kolhydrater....

hej hej.

jag är ny här inne och har lite frågor. :-)  jag behöver gå ner minst 10 kg i vikt och jag lyckas aldrig eftersom det alltid kör ihop sig innan mens. 10-14 dagar innan så måste jag bara äta kolhydrater, har försökt i alla år att gå ner men just den perioden kör det ihop sig och jag blir impulsiv och tappar kontrollen och hela jag kommer i obalans. jag blir svullen för det minsta lilla och trött och äter dåd ännu mer kolhydrater och sen snurrar det på. detta gör att jag kan gå ner 5 kg högst sen går jag upp 7 kg igen. så håller jag jämt på. kan nån ge mig tips på hur jag ska lösa detta????

och hur mycket kan man gå upp i vikt på 10-14 dagar?? jag vill inget hellre än att gå ner i vikt och må bra, men det går ju för tjyven inte :-( då säger många, allt går om man vill - men jag är som sagt för impulsiv för att hålla igen under pms perioden. :-(

MimLan
0

Det är inte osannolikt att din PMS dämpar sig efter ett tag på LCHF. Kanske inte på stört och allt på en gång, men kör på och testa några månader så ser du en trend.