Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 8069 ggr
LatMask
0

Sockerfylla - bokstavligen!

Var på en liten festlighet häromdagen direkt efter jobbet. Det serverades både rött och vitt vin, men jag kände inte för det utan hällde bara upp lite Pommac i glaset.

(Det är väl bäst att förtydliga att LatMask aldrig haft problem med sockerberoende el dyl, och numera är nere på normalt BMI, så jag tar ut svängarna lite mera).

Sen serverades det vansinnigt gott tilltugg med bl a renstek och räkor, allt inlindat i sånt där mjukt tunnbröd. Jag glufsade i mig ett antal…{#emotions_dlg.embarassed}

[Pennylane1]
0

fattas det inte lite här! Liite utförligare om fyllan , tack {#emotions_dlg.wink}

LatMask
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Va!

Halva mitt inlägg bara försvann?!

Alltså, jag uppträdde nästan lite berusat. En kompis frågade t o m - "Du har väl bara druckit Pommac?"

Sen såg jag fel på klockan också, trodde att den var en timme tidigare än den verkligen var.

Så min fråga är: Omvandlades allt det där mjuka tunnbrödet till alkohol i min mage? Eller var Pommacen spetsad?

LatMask
0

Lessen över att det här blev så förvirrat, halva mitt första inlägg försvann ut i cyberrymden, men jag hoppas att inlägget under#2 kompletterade #0.

Min fråga kvarstår: Noll intag av alkohol, men rätt mycket av framförallt tunnbröd - kan det bli alkohol?

[Pennylane1]
0

verkar mysko!  Tror mer på spetsad Pommac! {#emotions_dlg.laughing} Men vad vet jag! Har inte druckit läsk eller ätit mjukt bröd på evigheter, kanske kulle reagera likadant!

Miyu
0

Kanske för mycket riven muskot i tunnbrödsrullarna? ;)

LatMask
0

Mnja, Miyu, kommer inte ihåg den väldigt speciella muskotsmaken alls. Det är dessutom mycket präkto personer på det hela taget, så spetsad Pommac tror jag inte på…

Jag tror helt enkelt stt jag inte tål snabba kolhydrater alls..

Håbe
0

Jag fick ungefär samma reaktion när jag frossade loss på kinamat för några veckor sen. Kände mig full rent ut sagt. Missbedömde avstånd så jag gick in i dörrposter och liknande. Lite läskigt faktiskt. Släppte efter några timmar. Som en vanlig fylla helt enkelt. Något är det som gör att kroppen blir berusad av kolhydraterna när den inte är van.

bustas
0

Har hänt att även jag hittat på ursäkter då jag tagit lite för mycket {#emotions_dlg.smile}, dåliga jordnötter brukar vara min grej {#emotions_dlg.undecided}, men tunnbröd, hmm…

.

bustas
0

När man skriver här så blir det helknäppt. Man får gå in och lägga till och ändra hela tiden.

Andina
0

Tips: Det som skrivs efter en Smiley - försvinner oftast. (Det går att ta sig runt det, men då får man trixa till det lite.) Så använder ni er av Smilisarna - lägg dem sist i inlägget. 
(Ifokusfolket är medvetna om problemet - och söker lösningen…)

Jag tror jag äter för mycket kolisar rent generellt för att kunna få den sockerfylle-effekten… 

{#emotions_dlg.laughing}

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

LatMask
0

Aha, Andina! Tack! Så det var smileyn som jag la i mitten som orsakade det hela, där ser man - teknikens under…eller inte.

Egentligen är jag nog inte så kolhydratkänslig som det verkar, men alla de där tunnbrödrullarna tillsammans blev en hel del. Man lär så länge man lever!

[stuxen]
0

Spekulationerna kring anledningen till varför vi blev bönder börjar klarna.
Har tidigare hört en skröna om att vi blev lite packade (höga) av potatisen och vetet, så vi slog läger och började odla upp dessa för att ha lite kul.

Verkar ju inte vara en skröna om man nu skall tro er.

Miyu
0

LatMask jag var ironisk… :P

LatMask
0

Tja, öl var väl det första man tillverkade av säd…