Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1518 ggr
LatMask
0

Vi coola lågkolhydratare...

På lunchen idag berättade en tjej att hon kör med Viktväktarna f n. det blev mycket skämt om att hon får betala om hon inte går ner i vikt.

Jag sa bara helt lugnt "Ja, jag kör ju en extrem kost, där man alltid håller sig mätt. Som ni ser är jag sjuk och fet och allmänt eländig".

Det blev skratt även om detta, för det är det sista jag är,fet och sjuk. Jag tror att verkligheten vinner över förhoppningar och önskningar - "Så här blir det faktiskt".

Tänk på det - efter ett tag blir din egen uppenbarelse den bästa argumentationen för LCHF!

[ErikSvensson]
0

Ptja, om alla gick ner av LCHF-kost så kan man väl basunera ut om hur bra det är men då skulle det inte dyka upp trådar titt som tätt med folk som inte alls går ner. Lite ömsesidighet i kostdebatten skulle vara trevligt att se (från alla läger..). Tyvärr verkar det vara en hel del "vår kost är den enda rätta" i debatter där LCHF är med i bilden (iallafall på de bloggar och forum jag hänger på..)

Pasi
0

#1 Det kommer alltid att finnas någon som inte går ner i vikt av LCHF av samma anledning som det finns BMW-bilar som inte går alls fast du tankar rätt bränsle - orsaken till problemet kan vara av annat slag än "bränslet".
För den skull behöver man ju inte hålla tyst om vilket bränsle man bör tankar. Flört

LatMask
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har jag inte gått ner så väldigt många kilon.

Det jag hoppas märks mest är inte den minskade vikten, utan att jag mår så enormt bra. Jag känner mig - och det märks! - yngre, piggare och fräschare.

Jag kör med en bakvänd metod, som ni såg i #0, och kanske kan den få nån att tänka till…så småningom.

ToFat
0

#1 Instämmer till fullo med vad du skriver.  Den sidan behövs också.

Cessy
0

Jo jag lovar när jag kommit ner lite mer så att det blir så pass synbart att folk ser det ordentligt, så kommer jag bemöta ev. fräsningar om fet mat (jo de finns i min omgivning dock inte inom den närmaste familjen) med att titta på mig - syns det inte hur "dåligt" jag mår av denna kosten eller något dylikt. Ska bli så skönt när de får svårt att argumentera mot vad de serFlörtSkrattande

LatMask
0

Cessy, kul att höra! Folk blir rätt så svarslösa när man svarar "bakvänt".

Eftersom jag ätit LCHF i så pass många år, funkar inte heller invändningarna om att "LCHF är väl OK ett tag, men sen…"

Men det är egentligen inte de som ifrågasätter som jag försöker nå, utan de där som bara lyssnar på en, och där man kanske sår några frön…

[Pennylane1]
0

jag måste alltid förklara att jag inte går upp av LCHF för jag är lika fet som när jag startade för tre år sen.  Annars tittar folk väldigt skeptiskt på mig. (Det gör de kanske ändå)Oskyldig