Desperat viktväktarreklam
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser viktväktarnas reklam med texten "Glöm inte att unna dig något gott" och en bild på en stor kanelbulle med ett ett berg av pärlsocker på och ett glas mjölk…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Rena skräcken för mig!!! 
Skulle jag "unna mig! det så hade det INTE stoppat vid EN bulle - det kan jag till 100% lova.
Och jag tror inte att det är så få av dem som vänder sig till VV som bekymmerslöst verkligen nöjer sig med en bulle - många har ju problem med sötsuget och säkert även tröstätnings-problem.
Som att locka folk till en rökavvänjningskampanj genom att tala väl om den där goda ciggen efter maten.
Jag har noterat att de flesta viktminskningsföretag har tårtor och bullar i sin reklam. Tror dom verkligen folk är så korkade. Åh jag kan fortsätta äta goa bakverk och ändå gå ner i vikt 
Troligtvis är det så enkelt att folk som har problem med vikten lättare fäster blicken på en ad som innehåller en tårtbit. Den reklamen jag fick var på en tårtbit som såg jättegod och fräsch ut. Sugen direkt!
"Aha, du tittade på tårtan, nu har vi din uppmärksamhet - du har väl problem med vikten?"
Tror bara texten är ett försök att inte vara så uppenbar i sitt dåliga utförande. Vill inte tro att de på allvar propagerar på sina föreläsningar (eller möten?) med att man nu kan äta godsaker utan att gå upp i vikt. (Har själv aldrig varit i kontakt med VV.)
Jodå, jag har varit med i vv flera gånger och det sägs att du kan äta allt men inte varje dag. Man sparar bonuspoäng så man kan "unna" sig den där tårtan en gång i veckan. Det absurda är att man borde fokusera på den mat man ska äta varje dag istället för bonusen.
Kanske godsakerna är en genväg till motivation? Att ha en morot. Ja, viktnedgången är en morot i sig, men en kaka på lördag, den är närmare och den smakar gott!!
Kanske för svårt för de som äter dålig mat att tänka sig att man ALDRIG får äta det igen. Blir någon slags motreaktion som gör att man MÅSTE äta allt det där och helst NU.
Jag tycker att det känns lite sorgligt att tänka att jag ALDRIG ska kunna äta sådana där lyxiga chokladpraliner någon gång ibland. Jag KAN inte själv tänka ALDRIG. Tänker: jag ska äta en sådan där, fast lite senare…
Sen får jag väl ge dem lite kritik också, att ge "lätta" recept som är samma som orginalet fast med lightgrädde är riktigt dåligt.
Jag vill tro gott om folk, vill tro att de verkligen vill hjälpa folk, fast de inte vet hur. Eller iaf de anställda inte vet hur. Kan finnas en Hjärna bakom som vet precis..
Jag har varit med på VV och lyckats på första gången, då köpte jag inte deras vv-godis sparade inte byten/points för att kunna äta sötsaker utan följde programmet helt slaviskt, jag gick ner. Men jag klarade inte att äta så i längden, alltså ingen kost för hela livet enligt mig.
Andra gången var jag inte lika ståndaktig och då underhöll jag sötsuget med deras godis.
Jag har gått upp alla kilon jag gick ner och lite till.
Men med LCHF har jag lyckats hålla vikten i sex år samt hålla sötsuget borta. Idag klarar jag lite avvikelser men får verkligen jobba för att komma tillbaka om jag avviker en storhelg.
LCHF är också en bra kost som man kan hålla livet ut, man äter gott och äter sig mätt.
Ja men det är ju klart det. Hur skulle någon annrs lockas att börja där? Man är fet sockerberoende och trött. Men så…ett konsept som tillåter mig det som jag helst av allt vill ha. Just socker… perfekt. Trodde någon att man skulle kunna locka någon med en sparris i munnen? När jag gick på viktväktarna så samlade man bonuspoints, man åt points och det betydde i klartext att en kaka innehöll, låt säga 19 p och en fläskkotlett 19 p. Alla förstår vad som är den nyttiga maten som håller en mätt länge…utom viktväktarna som menar att det är 19 p som 19 p. Resultat man väljer fläskkotletten och mår bra…eller man väljer kakan och blir tvärhungrig och äter fläskkotletten också!
På något vis känns det som om VV riktar sig till de som inte har problem med vare sig sockerberoende eller överätning. Kanske lite fel målgrupp i sammanhanget..?
Förslag till ny reklam:
Tycker du att det är busenkelt att välja mat istället för godis? Promenerar du gärna i 25 kilometer efter att ha unnat dig en pizza? Då är ViktVäktarna något för dig!

"Tycker du att det är busenkelt att välja mat istället för godis? Promenerar du gärna i 25 kilometer efter att ha unnat dig en pizza? Då är ViktVäktarna något för dig!"
Ha ha ha - klockrent!