Illamående!
Jag har levt efter LCHF i en månad nu och det fungerar bra. Men senaste veckan så har jag mått illa titt som tätt. Någon som vet vad det kan bero på?
Jag har också vanligtvis lågt Blodtryck men nu blir jag konstant yr så fort jag reser mig. Kan detta vara övergående tro?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lägre Blodtryck är vanligt med LCHF. Positivt för de med högt, mindre positivt för de som redan har lågt.
Illamående är också vanligt i början.
Båda två kan bero på att du äter mindre salt nu än tidigare. Det försvinner också en hel del salt ur kroppen i början (tillsammans med vattnet första veckorna) men det är lätt att testa och avhjälpa. Ta helt enkelt nånstans mellan ett kryddmått till en tesked vanligt salt på morgonen tillammans med ett glas vatten. Mår du bättre så var det saltbrist du hade.
En annan grej både illamåendet och det låga blodtrycket kan bero på är att du äter för lite. Man blir ofta väldigt mätt på maten och tenderar att äta för lite. Ett bra sätt att kolla detta är att registrera maten en eller ett par dagar, äter du mindre än 1500kcal finns risken för att besvären beror på för lite mat.
Illamående kan också avhjälpas med att du äter grönsaker till maten. Gärna kalla och krispiga brukar hjälpa riktigt bra.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Njurstensanfall gör en "hjälplöst sjuik" man kan knappt stå upp, man får intensivt ont och man kallvettas-Tror att har den kommit, döden
Sedan har du gallan som kan spöka, det gör ont mest över buken och brukar vara allvarligt nog för sjukhusvidtelse, kanske upp till 1 vecka.
Hur som - gå till vårdcentralen och bli ordentligt undersökt.
Ta väl hand 0m dej!
1
1