Smygstart
Har varit inne ochläst en del men har inte vågat skriva så mycket men nu till semestern tänkte jag ta steget fullt ut men jag tänkte smygstarta nu innan vi åker den 15:e juni
Dagens middag blir grisfilé i bitar och sen en sån där Bonjour cremé. Är den bra eller inte? Tänkte blanda så det blir som en gryta.
Till ungarna tänkte jag göra klyftpotatis i min oljefria fritös.
Det är inte så mycket fett kvar på köttet för dom i butiken skurit bort det mesta så jag har inget val med det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
13% fett är inte mycket och hur mycket kolhydrater är det i? Det allra bästa är ofta att göra eget från grunden, då kan man se till att fettmängden blir bra och så slipper man en massa onödiga tillsatser.
Till maten idag kan du ju fylla på med vispgrädde och smör eller fullfet dreme fraishe så blir det lite bättre fördelning. Servera grönsaker till också så behöver ni inga potatisklyftor…
Jag gillar inte fett på kött så jag har sås till magert kött och får fettet därifrån.
Har ingen creme fraishe hemme och ingen grädde heller. Köpte den för smakens skulle. Jag har bara frysta wokgrönsaker hemma. Brukar inte ha ett lager med grädde och sånt för vi äter det så väldigt sällan.
Kolhydrater har jag ingen aning om för det kollade jag inte. 
#2 Det kan vara bra att ta det som vana att kolla mängden kolhydrater i butiken när du handlar
Generellt brukar såna där blandningar innehålla en del mindre trevliga tillsatser också. Så om man kan laga från grunden så är det alltid nyttigast.
Kan du göra lite kryddsmör, t ex vitlökssmör eller persiljesmör till för att få upp fetthalten?
Vitlökssmör kan jag göra. 
#2 Smör funkar också bra till att fetta upp saker med om såsen är varm.
Sen, vill du verkligen äta LCHF så är smör, grädde och fet cf i det närmaste stapelvaror så det bör du snarast införskaffa. 
Men du lär dig nog. Kostdoktorn har en bra sida för nybörjare med en inköpslista…
Jo jag vet. 
Men inget jag tänkte på när jag var och handlade. Hihi. Inte fullt ut iaf.