Sonens reaktion på min mat :)
Sms:a till 22 årige sonen att jag skulle göra Tacopaj idag (från Airams och Dahlströms kokbok) Svaret jag fick var:
-Är det LCHF-recept med 53000 ägg i? Ha ha ha, mycket ägg blir det, hi hi.
.. jaa, du svarade väl 53 000 STORA ägg…
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Nej jag svarade faktiskt 180 (för att det skulle bli lite mer trovärdigt. Hi hi!)
Mycket ägg blir det ;)
Hur många ägg drar ni iväg i veckan föresten?

Jag köper ägg av en som säljer "vid dörren". Leverans var tredje vecka. Köper då tre plattor á 30 ägg. Detta räcker dock inte helt alla gånger. Måste köpa en 12 pack till på affären ett par dagar innan ny leverans. Nu är det ju inte bara jag som äter dessa utan det går ju även till resten av familjen i pannkakor, bakat, köttbullssmet mm men många ägg blir det
Varje gång dom ringer och jag beställer tre plattor frågar dom …. sa du tre
?
Gott,gott
#3 Vi brukar köpa ungefär tre 12-pack i veckan. Så ca 36 st på tre personer. Varav en inte direkt äter kokta eller stekta ägg på vardagen = mannen. Bara de jag har i maten.
Vi gör åt ca 75 ägg i veckan….
jag brukar säga till folk som gnäller om att lchf bröd mm innehåller så mkt ägg…
Ja, men det är ju mat i alla fall, tillskillnad från bröd…. jag lägger hellre pengar på mat än bröd.
Äter väldigt lite ägg.. Det ska vara om det finns i receptet.
Jag måste vara den enda som tycker att ägg inte mättar. Blir även väldigt less på det fort.
Största mängden jag ätit var en omelett till frukost:
4 ägg och 2 äggulor
Grädde
Bacon
Pizzaost
Tryckte i mig hela, men efter 2 timmar var jag hungrig igen. Däremot lagad matt mättar hela dagen typ. :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukar köpa 40 ägg. Men det räcker inte riktigt en hel vecka. Vi är två vuxna och en hund. Sedan köper jag 4 glas med grädde à ca 3,5 dl. Det brukar däremot räcka en vecka. Grädden har sisådär 42% fett eller mer. Det är en bondgård som jag köper från.

… jag koper 72 at gangen (4 x 16) men jag fyller pa varje gang jag ar nere i 2 x 16 sa vet egentligen inte hur manga agg jag ater per vecka … 3/morgonen sa det minsta antalet ar ialla fall 21 om jag inte raknar de agg som gar at att gora mitt fiberhuskbrod, da ar jag uppe i 7/dagen …
Här går det minst 6 ägg varje dag. Vi köper åtminstone 5 12-pack och vi har dessutom egna höns som lägger 4-6 ägg om dagen.
Många ägg blir det 
aswedishsmorgasbord.com
Äter också väldigt ofta ägg men om jag ska vara ärlig tycker jag inte det är särskilt gott. Äggröra med grädde är väl okej haha.

… nu har jag ju visserligen talat om att jag lider av dyscalculia men nog trodde jag att jag klarade av multiplikation … ahem … det ska val kanske bli 64 utav 4 x 16 … hursomhaver … manga agg per vecka blir det …