Kolhydratsnyltning
Det dyker ju upp en hel del för oss märkliga annonser här på KiF eftersom de anpassas efter ord som vi skriver ofta. Den här Google-annonsen från Viktklubb tar nog priset i vilseledande marknadsföring eftersom deras enda anknytning till kolhydrater är att vi ska äta så många som möjligt…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det är märkligt…hoppas våra läsare/medlemmar förstår att vi inte kan påverka reklaminnehållet.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hmm… Just som man trodde att det inte kunde bli värre. Den här annonsen hittade jag inne på Språk i fokus!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jag har ju ställt in min webbläsare till att inte visa reklam, så jag har inte sett dom där annonserna, men det är ju helt klart frågan om renommesnyltning.
Jag tror att det kan vara läge att starta en Viktklubb.KiF.nu och stjäla lite kunder från dem utöver stölden av idén att snylta renommé. Annonsen är ett solklart exempel på brott mot artiklarna 15 och 16 i ICC:s regler för marknadskommunikation. Det här speglar ganska tydligt kvällspressens brist på respekt för vanliga och överenskomna regler i samspelet med konsumenter och även gentemot andra näringsidkare eller ideologiska sammanslutningar. En hora är vad Aftonbladet är, och en sällsamt smutsig sådan. De här annonserna är mycket låga, men de är inte det allra värsta exemplet på oetisk hantering i Aftonbladet.
Med tanke på versaliseringen (stora bokstäver) i annonserna så är det nog en automatiserad tjänst som det amerikanska Google ligger bakom. Den letar nog fram vissa nyckelord och genererar en mening utifrån det. Likväl är det dock falsk marknadsföring.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#0 - …vi ska äta så många som möjligt…
Inte undra på att de är "Störst" då 
---
#3 - Det närmaste jag kommer kvällsblaskorna är löpsedlarna.
I går var det stackars Vickan som stod i tårar över Knugens vänsterprassel elr nått sånt.
En bekant berättade för ngr år sedan att Knugen har/hade en lägenhet ämnad för detta ändamål i huset beredvid hennes :-/
Så oavsett vad som blir av detta - så är det sant att han har detta lik i garderoben. Liksom de flesta i gräddan. Inget unikt alls.
Sorry att det blev OT :-/
En bild fr Gävletravet i lördags 21/5.
/L