Äta pasta och konsekvenserna
Jag har varit på vinprovning med tillhörande italiensk buffé. Gott! Ju mer dragen jag blev ju fler kolhydrater blev det. Pasta, potatisgnocchi, biscotti, pannacotta med sylt, chokladbakelse… Det slank bara ned liksom. Det är säkert 4 år sedan sist. Aj,aj,aj. Magen fick ta stryk. Skengravid i en vecka och faktiskt blod i avföringen. Då blev jag lite rädd. Lite pasta och magen och tarmarna kajkar ur så? Aldrig upplevt något liknande faktiskt.
Undrar hur tarmarna tänker! Här får man bästa tänkbara föda att smälta i åratal och så helt plötsligt detta riviga, konstiga spannmål? Vi gör uppror!

Blodig avföring….eller blod med avföringen från tex. hemmoroider?
Ville bara kolla…skengravid står kolhydrater o fibrer för…
….men blodiga!, då la du inte inlägget på rätt dag med tanke på "grönskasbakterien"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Blod med avföringen (inte så trevlig konversation det här!). Ont gjorde det. Nu är det helt slut med spannmål för min del, hederord. Tarmarna har fått sista ordet: detta med spannmål är skit!
Oj! Det rör sig inte om den där ehec-bakterien???
Det blir tokigt att göra rejäla omslag i kosten oavsett var man börjar. En som bara ätit fettsnålt får spunk om det plötsligt blir 200 gram fett och en som inte äter spannmål får spunk av det.
Magen anpassar sig även enzymmässigt efter vår kost, äter man inte något så finns det få enzymer kvar och vice versa.