Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3540 ggr
therese89
0

Restaurang i Göteborg

Jag och min sambo firar 5 år tillsammans den 6e juni, så jag skulle vilja ha lite tips på restauranger i Göteborg som vi skulle kunna gå till, som brukar vara bra i LCHF synpunkt, t ex där det inte brukar vara några problem att byta ut exempelvis potatisen mot sallad. De restauranger som vi tycker är bra, som vi bara har ätit på innan vi började med LCHF, är Danilo (vid Bergakungen) och Halta Lotta (vid Redbergsplatsen). Vi brukar inte gå ut och äta, men kan vara kul när det är ett speciellt tillfälle. Vi vill också testa på något nytt :) Det ska inte heller vara fööör dyrt.

Någon som har ett tips eller två? :)

yvonnel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Himla längesedan jag var ute på bättre restaurang men en jag kan tänka mig är Frågetecknet som alltid har gott kött och härliga sallader, potatis kan man ju säga ifrån om överallt.

therese89
0

Det lät gott när jag kollade på menyn, det är verkligen ett förslag att tänka på! Tack!

asagasa
0

A Hereford Beefstouw på Linnégatan är helt perfekt, du väljer kött och vilket/vilka kryddsmör du vill ha och sedan finns ett jättesalladsbord med typ 35 olika tillbehör att välja från, jättegott!!

http://a-h-b.dk/se/restauranter/goeteborg-sverige

therese89
0

#3 Dit kanske man skulle gå! Låter som ett perfekt LCHF alternativ! :)

Och skulle behöva vara lite strikt nu ett tag, efter semester + bröllop i Holland där det blev tårtor, hamburgare, pannkakor, färska frallor…. osv osv ;) Men det var det värt, jag har bestämt mig att när jag är på semester får jag äta vad jag vill! :) (Väldigt sällan jag är på semester)

Kernow
0

Krakow kanske. De har saker som bigos (kål, rödvin, svamp, kabanoss-korvar med hög kött- och fetthalt samt fläsktärningar) och golonka (fläskben med icke söt senap). Hyfsat billigt också.

therese89
0

#5 Ska jag kolla upp :)

[Nilla59]
0

Jag kan varmt rekomendera Johannebar på Eklandagatan 65. Underbart gott kött välgrillat och mört till bra priser. Ni behöver inte ta potatisen utan kanske deras goda Coleslaw till köttet. Hamburgare gjorda på 100% nötkött. Ingen fiskrätt som är LCHF tyvärr. De kan säkert fixa någon god sås eller gott smör också.

Priserna är mycket bra också läs mer här om det låter intressant:

http://www.johannebar.se/

Ps. Jag och min man har 29-årig förlovningsdag den 5 juni. Glad Kanske går dit och firar. DS

therese89
0

#7 Att det inte finns någon fiskrätt som är LCHF gör inte så mycket, för både jag och Tomi älskar kött, och det brukar oftast bli något sådant när vi går ut och äter :)

Kollade precis in länken, och både ribsen och köttet verkade riktigt gott! Och jag är inte superstrikt, råkar det vara lite socker i någon sås är det inte hela världen för oss, som jag skrev några inlägg över så frossade vi i socker under semestern, men känner inte av någon sockerabstinens nu :) Kan vara strikt under veckorna, men inte vid speciella tillfällen :)

Men ska visa länken för sambon så får vi se vad han säger! :)

(Grattis till eran dag :D )

Carin25
0

Jag jobbade på Svenska mässan nyligen och gick till en toppenrestaurang i närheten som heter Taras. Åt lammfilé, vitlökssmör, sallad som serverades med någon salsasås och örtyoghurt. Underbart gott, mysigt ställe och bra service!

Steg för steg mot tillfrisknande från sockerberoende och överätande.

therese89
0

Min sambo har varit på Taras en gång och han gillade stället tror jag :) (men det var innan LCHF). Riktigt kul nu, har massa förslag att kolla in och diskutera med sambon om :) Tack!