O M G va gott de e!
Sitter just nu och skickar goda vibbar till dig som kom på Ostplättereceptet. Under tiden som jag gör det äter jag varma ostplättegåsar. :) På dem har jag bregott, svartkornskaviar, hackad röd lök, creme fraishe och överst ost. På de andra bregott, rökt korv, tomatpure och ost + oregano på toppen. Hyst in i ugnen till osten smält ner ordentligt. MUMS! I lördags åt jag kalla likadana men då skippade jag osten.
Och så enkla de var att göra. Jag gjorde dubbel sats så tnx till dig som kom på detta goda och enkla recept. <3

Recept tack! 
#1 Här kommer det rätta receptet och det är så enkelt och går så fort att göra:
OSTPLÄTTAR
2 st ägg
2 msk majonäs
2 dl riven ost
Sätt ugnen på 250* Rör ihop ägg, majonäs och riven ost. Klicka ut 6-8 msk på ett bakplåtspapper. Du kan ju strö något över om du vill oregano, sesamfrön, vallmofrån etc. Det gjorde inte jag.
Efter ca 7 min har du gyllenbruna fluffiga ostplättar. Jag gjorde varma smörgåsar av dem och åt dem med svartkornskaviar, rödlök och creme fraishe. Mycket goda var de iaf och som sagt enkla att göra. Rör ihop och grädda! 

Önskar mig extrapris på löjrom i helgen…..
När kom majon in i bilden?
#4 Vem vet Airam kanske lade till den för de var lite svåra att göra och få hålla ihop som står i tråden över? Har i alla fall sett dem som tillbehör till soppa på hennes blogg för länge sedan och som receptet ovan.
Skaldeman har dem med Gi-Noll boken också .
OT: de är löjligt goda, på tok för goda för mig - värsta "trigger"-maten för mig jag någonsin stött på, kan inte låta bli att äta upp alla på en gång - och då är jag inte "sånn" normalt - men något med dem som gör mig "galen" :O