Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 2377 ggr
maxiq
0

Rejäla bomber men inga schyssta meloner

Aftonbladet berättar om fattiga bönder i Kina som har dopat sina vattenmeloner för att få dem att mogna tidigare. Stora mängder kemikalier gör att vattenmeloner inte slutar växa utan exploderar.

"Kina har sedan länge haft problem med sitt stora användande av tillväxthormoner och kemikalier i frukt och grönt, skriver AP"

Undrar hur mycket kemikalier som är insprutade i de frukter och grönsaker som når de svenska butikerna? Det finns ju inte direkt någon innehållsförteckning på dem…

Obestämd

konichiwa
0

Riktigt läskigt. Vem ska man tro på, tro på, tro på när…när allt är såhär Rynkar på näsan

Andina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Usch - ja, jag säger som Konichiwa! vem ska man tro på…

Du är en strålande rubriksättare, Maxiq! :) Jag, och säkert fler med mig, trodde nog tråden skulle handla om annat…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

maxiq
0

Handla om annat? Hur menar du då? ObestämdOskyldigFlört

skogsstjärnan
0

Min pojkvän är från ett sydligt land. Han skrattar gott åt våra små päron och fjuttiga avokados. Däremot fick han en smärre chock när han såg våra vattenmeloner. Så stora är de inte i hans hemland, och dessutom är de avlånga inte runda som enorma bowlingklot.

Let your food be medicine and your medicine be food - Hippocrates

Andina
0

#3 - 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

maxiq
0

Aha! Du menar så…

Skrattande

yvonnel
0

Andina, hur gör du sånt?

Andina
0

#7 - Detta är bara en slarvbild - därför är den så ryckig… Jag leker med bildbehandlingsprogrammen Photoshop o Image in bl a.

yvonnel
0

Är det tålamodsprövande?

Andina
0

#9 - Jo, det krävs lite tålamod… Det gör det ju med all slags bildbehandling. Och det beror naturligtvis på hur van och skicklig man är att göra animeringar.

Googla på animera/animering eller bildanimering så kanske du har tur att hitta nå't smart program som är lite lättare att använda för att animera bilder.