Svensk LCHF-kryssning 2012?
Är det fler än jag som undrar om det blir någon svensk LCHF-kryssning 2012? Situationen i Sverige är litet annorlunda än i USA. Vi har mycket ogjort trots alla framgångar.
Helena Hesselmark
diabetiker typ 0
Det hade väl varit något? En kryssning i södra Sverige hade kunnat passa, eftersom allt annat tycks ligga långt norrut. En tur till Danmark och kanske England?
Penny

Har faktiskt skickat en fråga till Royal Caribbean som har en kryssning med Tallin och St Petersburg för att se om deras priser kan vara något att gå vidare med.
Sen om det finns intresse för längre kryssningar. Jag har frågat förut, men då blev det rätt så ljummet intresse.
//Karin
Det är förmodligen en kostnadsfråga.
Naturligtvis kommer det fler ju bättra pris det blir.
Man skulle kanske göra en enkät?
Helena Hesselmark
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Penny!
Skulle passa mig och kanske en och annan bekant! Behöver ju inte vara så många dagar.
kan man tänka sig en kryssning där man fångar upp norrmännen också? alltså kryssning från västkusten och västeröver…
finns ju en billigare båt än hurtigruten och som går från Gbg,
samma båt går också över till skottland om man vill så långt
Den vanliga turen på 23 timmar är himla praktisk då de flesta inte behöver ta så mycket ledigt. Längre kryssning blir dyrare förutom löneavdraget då man tar semester. Den längre finns ju redan i det fantastiska karibien!
Ja, jag hoppas det blir en kryssning nästa år - jag älskar KiF-kryssningar. Jag missade årets
, för att jag inte hittade något sätt att ta mig hem efteråt (ja, förutom nattbussen, med byte i Jönköping, då). För mig skulle det alltså passa jättebra med en kryssning från västkusten. Men självklart förstår jag att Stockholm ligger bäst till för många.
En längre kryssning? Ja, det vore kul att hinna träffa och umgås mer med alla trevliga människor. Att hinna gå iland och titta på staden vi kryssar till tycker jag också vore kul. Jag är inte tillräckligt morgonpigg för att hinna med någon sight-seeing i Åbo.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Den längre i Karibien är väldigt prisvärd om man bortser från själva flygresan till USA.
Numer pensionär i Nynäshamn
Tallink Silja kör temakryssningar i Östersjön och priserna är överkomliga. Kanske något som någon vill gå vidare med?
/Matgiken
Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!
Det finns ju en kryssare som går mellan Göteborg och Kristiansand i Norge 1-2 dygn tror jag att det är. Det kanske skulle vara nåt.