Går inte ner i vikt! och är ny
Jag har har kört med LCHF i sex veckor. kanske har jag gått ner 1kg. Jag åt mycket de första tre veckorna men nu äter jag som vanligt tycker jag. Jag har slutat med allt bröd potatis pasta och socker… I och med att jag inte äter bröd emellan måltederna så äter jag nog mindre nu..
Jag är 184 lång och väger 92kg lite surt är det att det inte händer något men vist tycker jag att jag mår bättre, speciellt i magen.
Det jag inte förstår är vilken fördelning jag skall ha mellan protoin fett och kolhydrater…. ska jag äta mer fett i förhållande till protoinet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det i första hand för att minska i vikt som du har börjat LCHF? Isåfall får du nog ha tålamod eftersom du inte har någon övervikt att tala om.
Håller utkik efter High fructose corn syrup?

Om du verkligen har gått ner ett kilo på sex veckor så är det inte dåligt alls. Men det är en väldigt kort tid för att få tillförlitlig statistik över hur det går med vikten, eftersom man kan pendla ett par kilo över kortare tid utan att det egentligen händer någonting.
Mer tillförlitligt ser du det om du väljer att väga dig en bestämd dag, kanske en viss veckodag, och skriver upp resultatet, så att du kan se hur det går över en rimligt lång period, kanske ett halvår. Ett halvt kilo i månaden är inte mycket när man tittar över en period av några veckor, men över ett år är det sex kilo och på två år tolv. Det går inte på nolltid att gå upp i vikt, och det går inte särskilt mycket fortare att gå ner. Bara de som är rejält feta kan tappa väldigt mycket i vikt utan att svälta sig. Om man bara har något tiotal kilo övervikt, så kan det faktiskt ta ett par år att komma ner till en stabil lägre vikt.