Primulan balanserar.
Jag tänkte att jag skriver min egen tråd och på något sätt håller ihop mig själv. Här är jag.
Jag var hos min husläkare i tisdags och då berättade jag för honom att jag äter lågkolhydratkost.
Det är bra sa han. Det kan inte vara meningen att vi ska äta så mycket kolhydrater sa han vidare.
Det var en skön känsla att höra, hade bestämt mig för att framföra det och höra vad han tycker. Man vill ju ändå höra att det är ok och det var det helt klart.
Jag äter kolesterolsänkare och det tyckte han jag skulle fortsätta med, han ville ta ett apo prov. Han kollade senare att mitt LDL var 2,2 vid förra mätningen. Jag äter pravastatin 20 mg, så det är ju lite. Jag har ju varit hjärtsjuk.
Jag fick även ett d- vitamintest taget efter önskemål från mig.
Den 17 maj ska jag få svar på proverna.
Jag har gått upp i vikt i höstas, jag äter sen i somras kortison och hoppas trots allt att gå ner till ett normalt bmi. Jag började med lchf i december-januari. Gick ner ett par kilo och har sen stått stilla. Börjat minska lite på fettet till en normal nivå. Och nu några dagar har jag tappat några hekto och jag känner mig lite hoppfull. Jag har ju inte bara kortison att kämpa med utan även min ålder, 53 år.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har varit på "dagoperation" idag och fått en liten operation gjord. Jag var där klockan 7 så jag fick lite frukost när det var klart.
Jag blev erbjuden kaffe, rostat bröd med ost och marmelad, och ett glas apelsinjuice eller äppeljuice.
Jag fick kaffe med mjölk, två rostade brödskivor, två paket lätta, två lövtunna skivor ost och några gurkbitar och ett glas vatten.
Jättetrevlig personal på alla sätt och allt gick bra.
Lycka till med fortsatt viktminskning!
Tack Beate, jag får kämpa på….
Jag har B-12 brist och får äta det alltid. Jag fick rådet att äta kosttillskott med övriga B-vitaminer…
Är det någon som har B-12 brist och fått rådet att äta kosttillskott med de övriga B-vitaminerna?
Jag fick lite provsvar på telefonen idag.
Blodvärde 144, toppen då jag har så lätt för att tappa i värde.
D-vitaminprovet hade de gjort något med så det hade inte kommit något svar, får ta det en annan gång.
B12 var bra, jag äter ju tabletter för det.
Apo 0,31 så det var ju bra. Jag äter 20 mg Pravastatin, jag har ju haft en hjärtinfarkt så han tycker att jag ska fortsätta med det. Jag förstod att han var väldigt medveten om turbulensen kring kolesterolet och kolesterolsänkarna, men jag litar på honom.
Blodsocker 6,2 och jag hade nog druckit kaffe med mjölk den morgonen.
Jag läste just idag en intressant artikel om B12-brist på The Healthy skeptic:
http://thehealthyskeptic.org/b12-deficiency-a-silent-epidemic-with-serious-consequences