Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4109 ggr
Andina
1

TV-tips: LCHF 16 maj Fråga Doktorn

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På måndag den 16 maj kl 18.15 tar programmet Fråga Doktorn, SVT 1, upp LCHF.

"Fråga doktorn tar också upp LCHF, en av alla dessa metoder som sägs ge viktminskning. Andreas Eenfeldt från Karlstad är en av de läkare som förespråkar ett högt intag av fett och han förklarar varför."

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Brynhilde
0

Det måste jag titta på.Glad

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Laurel
0

Kommer att sitta bänkad i god tid!! Ser fram emot det!

Indiania
0

Tack Andina! Glad Det skall jag absolut titta på!

" Var nära naturen - var när dig själv "

zacky
0

Hej, jag är ny här. För 4 år sedan började jag med LCHF. Tyvärr så slutade jag för ett tag sedan och gick upp i vikt. Jag var hos doktorn för lite sedan för min hypothyreos. Jag har gått upp en del i vikt så blodtrycket var inte tillfredsställand. Doktorn frågade mig om jag åt bröd! hon fortsatte med att säga att jag ska undvika potatis och ris. Jag lovade att göra som doktorn sagt och dessutom röra på mig mer. Jag blev mycket förvånad, kan tillägga att denna doktor också är diabetesläkare. Vi får hoppas att hon säger likadant till dom.

Paukku
0

vilken tid kommer det =)

Paukku
0

det var inget ts har ju skrivit det Skrattande ibland är man blind hihii! Detta måste ses juh!

Andina
0

#4 - Zacky, Välkommen hit!

Det verkar vara en förnuftig läkare du har varit hos. :) Om hon tänker i de banorna tror jag nog att hon säger ungefär samma sak till sina diabetespatienter.

#6 - Skrattande
(Jag tror jag har läst i någon tråd här att t o m synen har förbättrats av LCHF hos några! )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Paukku
0

# hihihii har hållt på sedan augusti 2010 och min syn har INTE blivit bättre Skrattande man kan ju hoppas på lite mer mirakel

Andina
0

Paukku - ja, hoppas tycker jag att du ska göra!  Det gör jag i alla fall (linsbärare) - även fast jag inte märkt nå'n skillnad ännu…
Se här! Skrattande

Margareta
0

Jag har hållit på i 6 år och min syn är avsevärt bättre.

Jag använder inte längre läsglasögon (åldern krävde innan att jag började med dem), jag ser även bättre på långt håll (fick glasögon i femte klass).

Mina progressiva glasögon sitter ännu på näsan men båda slipningarna är numer betydligt svagare än de var för några år sedan.

Numer pensionär i Nynäshamn

helvete
0

#4# Den läkare som sa att du ska undvika bröd- sa hon att du ska öka på fettet istället? Jag har en släkting som efter en ballngvidgning fått rådet att undvika bröd och andra klhydrater. Men inte fått direkta råd om mera fett, inte heller vlken sorts fett. Jag tror dm kör med Bequerel fortfarande.

helvete
0

Min dator vill inte gärna skriva "o" och "i". Ursäkta, hppas mitt inlägg kan förstås.

zacky
0

Nej, doktorn nämnde inte något om fett. Jag blev så förvånad att jag kom av mig och tänkte inte på fettet.

maxiq
0

Här finns inslaget med Kostdoktorn utlagt redan nu.

Andina
0

Tack Maxiq! För jag kommer troligtvis inte kunna titta på programmet idag. Ska ta mig en kolling innan aftonen.

Margareta
0

Fettet är problemet - kolesterolskräcken är massiv.

LowCarb däremot - kolhydrater - verkar helt ok att undvika - det är ju positivt så långt.

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Åh nej, missade detta… Suck. Och min dator är inte så positiv till att vilja visa teveprogram, hmhm. Jaja.

maxiq
0

Det sänds även på tisdag 05.15 och 11.15 samt på lördag 06.15 för de som är morgonpigga eller som har möjlighet att spela in det.

starhawk
0

Hon läkaren där levde tydligen kvar i kolesterolskräckens rike, lite tråkigt att höra hennes dumma kommentarer och bludder om "medelhavskost"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Mervi
0

Jag fick en känsla av att hon inte riktigt visste vad hon skulle säga så sa hon lite positivt men måste dra in kolesterolskräcken och medelhavskosten med oljorna.