Ny medlem
Tänkte bara skriva ett litet inlägg och säga hej :)
Den 18e april börjar jag + sambo med LCHF, vi behöver båda gå ner i vikt, och vi hoppas att bli av med vårt sockersug. Jag känner själv att jag inte trivs i min kropp, har alltid varit smal men sommaren 2006 började jag gå upp mer och mer, och nu väger jag 74 kg till mina 162 cm. Kanske inte låter som jättemycket men eftersom jag vägde ca 55 kg våren 2006 är det en stor skillnad för mig!
Jag hoppas att LCHF är sättet för mig (och min sambo) att gå ner lite i vikt och samtidigt få bra! :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Välkommen hit och lycka till! 
Tack! :)

Hej och välkommen!
Varför vänta två veckor med att börja? Börja imorgon! 
Lycka till!
Är såpass taggad för att börja imorgon, men min fattighet sätter stopp ;) ska på bröllop i slutet av maj, och har köpt en jättefin klänning till dess. Om jag börjar nu KAN det ju hända att jag går ner såpass mycket att klänningen inte sitter fint sen i slutet av maj, och då måste jag köpa en ny, och det har jag inte riktigt råd med (fattig student).
Va kul! Du har exakt samma start som jag! Jag är oxå 162 lång och väger runt 75 kg! Började med LCHF i Måndax. Idag är jag ruskigt trött och hängig och har inte gått ner något än men det kommer säker 
Hoppas det går bra för dig önskar dig lycka till vi kan ju ha lite koll på varandra och peppa lite om det skulle behövas

# 4 Haha..Vilken lustig anledning att inte börja nu….Annars brukar det låta: "-Jag ska bara på semester först, på den där bjudningen först, efter helgen eller efter tentan…"
Kul att du är optimistisk, taggad o har höga förväntningar på LCHF. Är du "påläst" och förberedd kommer det säkert att gå jättebra för er…
(…fast jag undrar lite hur ca.-5kg och mindre svullen mage skulle kunna kännas negativt i en fin klänning..?
)
Kanske den omtalade klänningen kan få vara med på en bild (så vi nyfikna får se den) och kanske t.om. användas till "före/efter-bilder". På så sätt kommer den ju till användning före, under och efter bröllopet..
Välkommen och lycka till när det passar dig bäst..
Uhngoliat: Tack! Hoppas det går bra för dig med :) Jag räknar med att bli trött och grinig den första veckan/de första veckorna, så har redan planerat att stanna hemma så mycket jag kan, det är fördelen att vara student, kan välja lite själv :)
Aliki: Haha, de flesta som hör min anledning säger samma sak, att det är en rolig anledning ;) Fördelen med denna klänning är att det är en stor volang som döljer magen (jag brukar avsky volanger, denna klänning är verkligen inte min vanliga stil) och om jag går ner 5 kg kommer den antagligen sitta lite för bylsigt = inte sitta lika fint :) Men kan försöka få sambon att ställa upp som fotograf någon dag :)
(och det kan ju hända att klänningen sitter lika fint efter -5 kg, det vet jag ju inte, men vågar inte chansa)
Jag är allt påläst, läser allt jag kommer över, rådfrågar kompisar som har ätit/äter detta osv :)
Tack så mycket! :)
Lite uppdatering :) Har nu kört i ca en vecka, och trots lite för mycket grädde med hallon i veckan (4 portioner :( ) var det ändå -1,8 kg imorse :D Det går åt rätt håll! :)

Grattis!!
Tack! :) Känns riktigt bra!
Har nu ätit ganska strikt i 4 veckor (Brukar bli lite fusk på fredags- eller lördagskvällar i form av LCHF-desserter) och vågen visar -4,5 kg :D Om jag kan vara någorlunda duktig trots semester (Bröllopet jag ska på är i Holland) så kommer jag förhoppningsvis gå ner 0,5 kg till innan fredag, i alla fall i den här takten! :)