Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 970 ggr
MonBon
0

Back to work

Jag ska på måndag tillbaks till mitt jobb på en skola.  Kan inte bestämma mig för om jag ska äta skolmaten eller ha med mig egen lunch.  Hur gör ni?  Jag har inte kommit in i stadiet då jag kan hoppa över lunchen än, men det kanske kommer. 
Är lite brydd över alla tillsatser och redningar i maten.  Men det kanske inte är så farligt?

AnneN
0

Jag skulle nog ha tagit med egen matlåda, men de dagar som man vet att det serveras mat som man kan äta utan för mycket kolhydrater kan man ju äta skolmaten, tex om det är stekt fläsk, kött, eller annat nyttigt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MonBon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, det är sant.  Kommer nog göra så.

:)

isalu507
0

Jag jobbar på skola och har pedagogisk lunch. Jag brukar lösa det med att jag går ner med eleverna och så käkar jag av salladsbuffén. Skolan där jag jobbat brukar ha bra med sallad - pizzasallad, oliver, tomater, saltgurka och ibland keso m.m. Jag har förklarat för mina elever att jag hoppar över maten då jag inte mår bra av ris, potatis och mjöl (och därmed också redning i grytor) och det har inte varit några ifrågasättanden kring detta.

Efteråt går jag upp till personalrummet och äter ett par kokta ägg som jag brukar ha med, för att fylla upp tillsammans med salladen. Har funkat hur bra som helst! :)

MonBon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, det är ju svårt att ha koll på vad de har i redningar, järpar, etc.  Men vi har oxå en stor salladsbuffé så det ska inte vara så svårt att käka lite och kanske komplettera sedan. 
Hade med mig nötter förut, men det får man ju inte ha på en skola.  Men ägg låter bra.  Kanske en wrap eller så.

:)