Tack för stevian!
Har länge och ofta frågat på min hälsokostbutik efter sukrin eller stevia och tänk - idag stod där en burk stevia. Endast för utvärtes bruk förstås, men ändå…
Det är en Hälsokraft-butik så det är möjligt att det finns fler i kedjan som har.
F.ö. var jag lite grinig när jag var där och läste på alla burkar med kosttillskott. Vad är det för "hälso" med alla konstiga tillsatser i burkarna. Om man handlar i hälsokostbutik tycker jag inte man skall behöva lusläsa dessa mikroskopiska texter om innehåll. Aspartam, fenylalanin, maltodextrin mm mm.
haha, var menar dom man ska ha stevian? Pudra i håret?

Håller med dej, det låter inte hälsosamt alls.
Det verkar som om det är samma trend som i vanliga 'matbranschen': in med en massa tillsatser och konstigheter, hälsosamt är ointressant bara det låter bra och tjäna mycket pengar.
Agneta
#1 Det är inte tillåtet att sälja den som sötningsmedel (livsmedelstillsats) men som skönhetsmedel går det bra.
Jo det vet jag … jag menar bara vad dom tycker man ska använda det till? De bör väl ha nåt förslag!?
Det ska tydligen vara bra för både hud och hår…
ja, det tror jag säkert… men knappast i den form som vi använder till sötningsmedel. (förutom de pulveriserade bladen) Det är förstås bara för att komma runt förbudet! Rätt lustigt tyckte jag…
Kan användas i tandpasta och cremer står det. Utom rabarberkräm då förstås!
Ja, visst är det stolligt!
Men man får vara glad att det finns. SLB förbjöd ju Plantagen att sälja steviaplantor. Jag kom tyvärr för sent. Helt ologiskt dessutom för de flesta äter ju inte krukväxterna vi köper….
hehe tandkräm måste ju vara ett gränsfall… räknas det verkligen som utvärtes

Stevia är inte godkänt att säljas som livsmedel eller som livsmedelstillsatts i EU.. i Japan är det tvärt om.. där är Aspartan förbjudet och Cocacola har Stevia som sötningsmedel istället!! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#7 Det var väl ingen som hann förbjuda? Nån kom på att Stevia inte är tillåtet att sälja som livsmedel och i reklamen hade de sagt att det gick att använda den i mat, därför plockade de bort den. Det är inte förbjudet att sälja varken växt eller frön, bara förbjudet att säja att man kan använda den…

# 10 Så det var därför!
Bra att få veta för det verkade så konstigt. Nu verkar det liite mer logiskt.
Agneta
#11 Bättre för affärerna hade det väl varit om de istället ställt ut en skylt om att de skrivit fel i reklambladet istället för att ta bort växterna. Undrar hur många tusen som hamnade i komposten…

Jag menar förstås inte att det var logisk att kasta dem 
Agneta
Jag såg på Ngupas bloggsida att Stevian är/kommer att bli godkänt även i Svea Rike! Jippie! 
Jag säger som rubriken:
Tack för Stevian!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Då kan man låta burken stå framme nu då utan att behöva vara rädd för farbror polisen 
Agneta
#15 - Ja, det tror jag att du kan nu! 
Jag gissar att priserna kommer att vara så höga ett bra tag framöver, så att jag nog får fortsätta att beställa hem från USA. Men kanske behöver jag inte oroa mig för att leveransen ska omhändertas i tullen då i alla fall… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing