Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3484 ggr
Sara40
0

Leverrening

Är det någon här som testat leverrening? Annika Dahlqvist nämde detta på sin blogg och då jag stora delar av mitt vuxna liv varit lite väl kräsmagad - enligt mig själv (läs lätt mår illa) så funderar jag om detta skulle kunna vara något för mig. Sökte upp Sanna Ehdins sida som Annika Dahlqvist refererade till.

Om ni testat detta hur gick ni till väga innan, körde ni parasitrening innan med bl a svart valnöt och nejlika?

Dagen då man tänkt börja leverreningen rekommederas att man bara äter endast kokt råris och färska grönsaksjuicer till frukost och lunch. Då jag nu i fyra veckor inte ätit minsta riskorn och minimalt med grönsaker och absolut ingen grönsaksjuice så har jag helt enkelt inte lust med denna start på leverreningen… Någon som har något allternativ?

Bookjones
0

Jag läste också om det igår och funderar på att prova det ikväll eftersom jag är ledig de kommande två dagarna. Har epsomsalt och olivolja behöver bara handla en grapefrukt och en citron.

"Fastan" behöver väl inte vara precis råris och grönsaksjuice… det var väl bara förslag (eller fattade jag fel). Jag tror mer det är att äta fettfattigt innan. Gallblåsan ska ju få jobba ganska hårt av reningen och kanske behöver vila först.

Har använt epsomsalt för sig självt som laxativ förut och det är otroligt effektivt!! Tänkte det kan vara ett sätt att komma igång igen efter söndagens snedsteg.

Bookjones
0
Sara40
0

Bookjones - håll oss gärna underrättade om hur det går! Själv har jag ingen möjlighet förrän någon helg framöver.

Det där med fastan tror jag du uppfattat bättre än vad jag gjorde, jag var helt insnöad på kolhydrater… Fundera nu om man skulle ta och göra egen ganska fettsnål köttbuljong. Skulle det fungera tro?

Bookjones
0

Hmmm…