Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 4789 ggr
Håbe
0

Vad äter man "i farten"?

Har levt med LCHF-kost nu i 15 veckor. Gått ner 12 kilo, ca 3-4 kilo kvar. Har en helt ny kropp. Både till utseendet och hur jag mår. Det bästa är att det aldrig känns svårt. När någon säger "vad duktig du är" så känner jag att "näe, inte egentligen!" Känns som att man ska kämpa och klara hålla dieten trots att det är jobbigt för att man ska känna sig duktig. Det här bara ÄR. Det är så självklart så att jag inte ens funderar särskilt mycket på det jag inte äter längre. Som det känns nu så kommer jag att äta såhär resten av mitt liv. Det var länge sen jag mådde så bra.

Min fråga gäller det enda som känns lite krångligt och det är vad man ska ta till när man är lite i farten. Det kanske tog lite längre tid än man tänkt sig när man gör något och det är inte läge för att gå in på något ställe och äta en hel lunch utan man bara behöver få i sig något för att inte säcka ihop. De där lägena man förr skulle ha smitit in på närmsta pressbyrå och köpt en chokladkaka, eller i bästa fall en frukt. Bara för att få något i magen. Nu har jag ofta tagit mig till någon korvmoj och köpt en grillad chorizo utan bröd. Uppenbarligen funkar ju det bra för mig, men finns det något annat bra förslag. Jag tycker det här händer mig lite titt som tätt.

Sindri
0

Jag går in på närmsta närbutik och köper en bit brieost.

AnneN
0

Man kan se till att ha små ostar i väskan så finns det alltid något snabbt och enkelt att stoppa i sig för stunden.

Sedan beror det väl även en del på hur hård man är med kolhydraterna, har hört att GI-burgaren på MAX ska vara "godkänd" om man tar salladsblad istället för hamburgerbrödet.

Är man hemma och vill ha något rejälare men snabbt att äta kan man se till att alltid ha lite matportioner i frysen så det bara är att värma i micron.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jbson
0

Jag brukar har med mig Baby Bell ost (små röda runda) när jag vet att det är svårt att få till en vettig lunch mm. eller bara som nödfall…

Håbe
0

Baby Bell-ostarna brukar jag köpa hem ibland. Behöver inte de förvaras kallt? Det vore ju toppen att kunna ha några såna i väskan. Precis lagom mycket för att inte säcka ihop helt när det blivit för långt mellan måltiderna.

jbson
0

Jag tycker att de klarar sig bra i sitt hölje… har haft med mig ost fram till lunch och det har inte vart några problem!

Fiana
0

Står på "pappflärpen" på förpackingen de håller upp till 10 dagar i rumstemperatur

Håbe
0

Ja men då så! Då var ju det problemet löst. Bara att köpa ett nät och ha i väskan. Glad.

[Thesoulforged]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kör på laktosfri keso :)

Beate
0

Pressbyrån o 7Eleven brukar ha portionsförpackningar med 2-3 skivor ost som kostar några kronor bara. Tror bara det är 30 g men det brukar räcka för mig om jag är på språng och bara vill ha nåt litet.

mirjap
0

Andersson&Tillmans prinskorv är min nödmat, fr.a. efter träning när jag börjar få ögonmigrän. Går förbi ICA och köper ett paket som jag river upp med bilnyckeln. Sen sitter jag och mumsar i bilen, en 3-4 st. Står mig på det tills middan 2 tim senare.