Shiratakinudlar
Shiratakinudlar brukar ju vara ganska dyra. Jag har hittat en butik med jättebilliga nudlar.
Ser ingen större skillnad i pris de dyraste ställer kostar väll 28 och billigaste ligger väll på 24.
Vad frakten ligger på vet jag inte.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Har ju köpt Shirataki nudlar på Bodystore.com och de kostar 26 kr för 200g (jämfört med 24kr på Shiratakishop.se) för 200g.
Skillnaden är frakten- Bodystore frakten ligger på 29 kr medan shirataki shops frakt ligger på 59 kr. Ganska stor skillnad tycker jag
En påse av Nudlarna som säljs i Shiratakishop innehåller 6,7 kolhydrater = 12,5ggr fler kolhydrater än en påse med "riktiga" shiratakinudlar.
Yayy dissar den butiken tyvärr.
OJ det var mycket jämfört med Bodystores som har 0.4g Kolhydrater. Kör på det tycker jag. Om man känner att man vill ha 'nudelkänsla' så passar de perfekt till wok och sånt.
Ett paket innehåller ju faktiskt två till tre portioner och då blir det inte mycket kolisar. Jag har ätit dessa en gång om dagen i fem veckor nu och har gått ner 9 kilo. Jag är i alla fall supernöjd! Gjorde en ny beställning i dag och ser att dom har sänkt sin frakt till 29:-.
200 g, är det med vätskan?
200gram nudlar är inte 2-3 portioner. Bodystores innehåller också 200g och det är beräknat som en portion.
Hursomhelst är det 12,5 gång mer kolhydrater än i andra butikers nudlar. Man vill ju "ha råd" att lägga lite grönsaker till måltiden också inte bara äta nudlarna o kött. Att dom har sänkt fraktavgiften gör ju inte nudlarna mindre kolhydratrika 
(Att du har gått ner 9kg är ju superbra - grattis till det, men det är ju inte nudlarnas förtjänst eftersom det knappast är dom du har ätit dig mätt på då du har en påse till 3 middagar)
Hej!
Jag håller med LCHFmia att det är definitivt mer än 1 portion eftersom jag åt 200g fördelad på 2 måltider (med wokgrönsaker) och blev mätt på det. Jag åt nudlarna inte för att bli mätt men för att jag saknar lite tillbehör till wok grönsaker eller thailändsk mat och då är shirataki nudlar ett bra val så att jag känner att jag kan unna mig utan att äta för mycket kollisar.