Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5602 ggr
bigmama62
0

Hårt bröd

Jag är alldeles ny på det här, både på sajten och med LCHF och nu har jag en fråga, hur överlever man utan hårt bröd? Går det att baka något? Alla gånger förut när jag försökt gå ner i vikt så är det det enda jag längtar, tänk brungräddat knäckebröd med bregott havssalt!!!

Är det någon som har några tips så är jag tacksam/Maggan

[Pennylane1]
0

testa detta t. ex, leta lite bland brödrecepten, finns ett och annat där

[ngupa]
0

Måste få rekommendera LCHF-butikens knäckefrömix.

superfina och jätte goda, bör möjligtvis stå längre i ugnen än 20 minuter…

[ngupa]
0

du kan också baka rawfood kex

Matgiken
0

Finn-Crisp med mycket smör och ost är ju också ett alternativ, om man vill knapra någon gång ibland och inte vill/kan/hinner baka.

/Matgiken

Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!

[Nilla59]
0

Du jag måste hålla med. Knäckebrödet är svårt. Men den där knäckefrömixen lät ju kanon glutenfri också, naturligtvis. Glad

[Pennylane1]
0

jag har även detta recept, men kolla längre ner i tråden, där använder jag inte något mjöl.

bigmama62
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för tipsen, nu sitter jag här och äter ett kex efter nästan Pennylane1 slutgiltiga recept på tunnbröd. Hade ingen fiberhusk så jag tog psyllium i stället och kryddade med en aning anis och fänkol, Gott!

[Pennylane1]
0

psyllium är husk, såvida du inte menar hela frön?

bigmama62
0

Ok inte lätt att veta för en novis Skäms

[Pennylane1]
0

nä såklart inte! Tror det är Finax som kallar det psyllium, men det är malda skal =husk. Men det finns även hela psylliumfrön att köpa. Samt enbart husk, och så fiberhusk. Alla varianter (utom de hela fröna) är sak samma. Visserligen är fiberhusken och Finax psyllium mer finmalt än husk men det är ingen skillnad vid användningen, vad jag kan märka.

gun92884
0

… nu vet jag inte hur finmalt det finmalda ar i Sverige men har har jag markt att det blir stabbigare resultat om man anvander finmald husk …

[Pennylane1]
0

# 11 kanske kan vara så att man lätt tar mer om det är finmalt, viktmässigt, kan tänka att en matsked av den luftigare husken väger mindre än en matsked av den finmalda fiberhusken/psylliumet.