Trött, osocial och deppig
Satte igång med lchf i mitten av januari och gick ner 15 kilo. Valborgs-helgen gick dock allt åt helsicke, jag fyllde år och så var det fest med en massa gamla vänner. Allt tillsammans gjorde att det blev en hel del kolhydrater och det var jäklit svårt att komma igång igen. Kände dock inte att det var så jobbigt, kände att det var skönt att slippa tänka för en stund och så var det med det. Tänkte att det kan vara skönt för kroppen också att ta det lite lugnt.
Det blev dock ett ordentligt bakslag. Har känt mig så jäkla trött sista dagarna, inte orkar umgåtts med några vänner och känner även att jag börjar bli deppig. Har tidigare ätit antideppresiva men slutade för något år sen när jag började må bättre genom lite terapi. Men nu känner jag att det kommer tillbaka som sagt, gamla tankar och känslor bubblar upp igen.
Och så kopplade jag igår. Det måste vara kollisarna. Har inte gjort några andra förändringar i mitt liv eller är stressad eller liknande.
Så idag har jag tagit tag i det igen. Känner mig beslutsam och tror nog att jag ganska lätt kan hoppa på tåget igen. =)

Grattis till viktminskningen!
15 kilo är minsann inte fy skam 
Kanske behöver man nåt avsteg emellanåt för att inse vad kolhydraterna egentligen gör med oss.
Det är bara att hoppa upp på tåget igen med nya insikter och kanske ännu mer motivation när du nu även ser sambandet med depressionen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
trött och eländig på eftermiddagen…….. vill bara mosa i mig en stor chokladkaka…… om jag hade en…….. kan det bero på att jag ätit för lite? för lite fett? för lite kolisar?
jeanettee - Så bra att du hittade tanken - naturligtvis ska du hoppa på tåget igen!!
Du har ju kört på innan, med ett fantastiskt resultat gällande vikten, och du har ju åxå mått bra förut. Håll det i minnet. Fantisera om go mat a la LCHF och du ska se att det kommer gå FIIIINT!
Stort lycka till!!
majsan332 - Svårt att veta när man inte har mer info om dig. Kanske kan du starta en egen tråd, där du berättar mer och ställer frågor, så kan vi försöka hjälpa dig efter bästa förmåga. 
Och så får jeanettee ha den här tråden för sig, tänker jag.

#1 Ja fy fasiken, de senaste dagarna har vekrligen varit jobbiga så nu har jag ännu en anledning till lchf, inte "bara" vikten. Märkligt, men ändå inte, att vad man stoppar i sig påverkar en så mycket. Nu menar jag psykiskt alltså, att det har med det fysiska att göra kan nog vem som helst räkna ut. =)
#3 Det är konstigt att när man väl ger sig fasen på det så är det så lätt men det är också allt för lätt att trilla dit igen. Och har man (jag) väl gjort det så ställer det till det lite. Fast det var en bra lärdom för mig, kan inte "fuska" så pass som jag gjort den senaste veckan. Kan och kan kan jag väl men det är svårt för mig. Man lär så länge man lever heter det juh. =) Men nu har jag ny kraft, som jag skrev tidigare så är det ännu en motivation nu när jag vet hur det påverkar mig psykiskt också.